loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ توصیفی روانشناسی تربیتی

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده ژاسنت صلیبی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 1244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 107249 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
570,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم روان‌شناسی تربیتی دارای پیشینه‌ای بیش از دو قرن در تاریخ علم جهان بوده که در پیکره ادبیات ایران به ظرافت سابقه-ای دیرینه دارد. بزرگان ادبیات و علم ایران چه در حوزه‌های دین و سیاست و کشورداری بکرات بر اهمیت آموزشی و پرورش افراد در خانواده، مدرسه و اجتماع قلم‌فرسایی نموده‌اند.
علم روان‌شناسی نوین در ایران از حدود یک قرن گذشته به همت اساتیدی چون دکتر علی اکبر سیاسی، دکتر محمود صناعی و دیگران پای گرفت و با تلاش بی‌حصر مترجمان و نویسندگانی چون مرحوم دکتر علی محمد کاردان، دکتر زهره سرمد و دکتر علی اکبر سیف شکوفا گردید.
به موازات گشایش مراکز آموزش عالی در حوزه آموزش و پرورش نظیر دانشکده‌های علوم تربیتی دانشگاه‌های تهران، شیراز، تبریز و نواحی دیگر دانشجویان بسیاری به فراگیری دانش روان‌شناسی تربیتی و پژوهش بر حوزه‌های مورد تأکید در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرداختند که خود اساتید بزرگی در رونق این حوزه علمی در ایران شدند.
پژوهش‌های بسیاری در حیطه روان‌شناسی تربیتی فراهم آمد و خزانه‌ای از کتب در این زمینه ترجمه و تألیف شده است فرهنگ توصیفی روان‌شناسی تربیتی که برای نخستین بار در ایران تألیف شده است و بنابر مستندات پژوهشی در کشورهای پیشرفته نیز کتب محدودی را در خزانه دارد، در واقع اجماعی است از کلیه مستندات علمی در دسترس در این حوزه و زمینه‌های وابسته به آن نظیر روان‌شناسی رشد، روان‌شناسی اجتماعی آموزش و پرورش، روان‌شناسی برنامه‌ریزی و مدیریت آموزشی و غیره که در یافته‌های پژوهشی و کتب جدید در جهان و ایران تا تاریخ انتشار فرهنگ مزبور ثبت شده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما