loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فروع الکافی: متن و ترجمه فارسی (دوره چهار جلدی)

5 (5)

ناشر عهد مانا

نویسنده محمد بن یعقوب کلینی

مترجم جمعی از مترجمان

تحقیق و تنظیم کتاب رضا مصطفوی

سال نشر : 1402

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 107321 10003022
1,600,000 1,440,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«فروع الکافی» یکی از منابع حدیثی شیعه و مهم‌ترین و معتبرترین منبع از کتاب‌هایی است که به دست ما رسیده است. محمدبن‌یعقوب، مشهور به ثقة‌الاسلام کُلینی، این مجموعه حدیثی را که جامع اخبار فقهی است، در 27 دفتر تدوین کرده که از «کتاب الطهاره» آغاز می‌شود و با «کتاب الایمان و النذور و الکفارات» پایان می‌یابد.
این مجموعه جامع روایاتی است که مردم زمانه از ائمه اطهار (ع) پرسیده‌اند و پاسخ گرفته‌اند و این پرسش‌وپاسخ‌ها به همت راویان شیعه به دست ما رسیده است. این احادیث و روایات، برای عبادت و معیشت و زندگی مؤمنانه، رهنما و هدایت‌گر مسلمانان است.

هرچند انتقال معنا از زبان عربی به فارسی، آن‌هم معنای روایاتی که قرن‌ها از صدور آن از زبان امامان معصوم (ع) گذشته است، کاری سخت دشوار است، اما امید است همین تلاش اندک، مایه مأنوس‌ترشدن شیعیان با اصل کلام معصوم (ع) و ملموس‌ترشدن زیست مؤمنانه در زندگی آنان گردد.

بازنمایی کامل آنچه در عبارات روایات آمده است، کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما در این ترجمه که به‌کوشش مترجمانی کارآزموده انجام یافته است، تلاش بر آن بوده تا با ساده‌فهم کردن متن، تا آنجا که ممکن است، مخاطبان بیشتری با این‌دست روایات مأنوس شوند.
کتاب فروع کافی در انتشارات عهد مانا به صورت چهار جلدی منتشر شده است و هر جلد موضوعات اختصاصی خود را دارد:
1. روایات پاکی و پاگیزگی، بانوان، جنازه نماز، زکات، صدقه، روزه
2. روایات جچ، جهاد و مبارزه، معیشت و آداب زندگی
3. روایات ازدواج، عقیقه نوزاد، طلاق و جدایی، احکام برده و کنیز، شکار، کشتار حلال، خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها
4. روایات پوشش و خودآرایی، دام‌ها و دام‌پروری، میراث، وصیت، دیات و خون‌بها، شهادت و گواهی، قضاوت و احکام، آشامیدنی‌ها، سوگندها، نذرها و کفاره‌ها

متن ترجمه فارسی، درست در برابر متن اصلی عربی آمده تا خواننده بتواند خود نیز برای بررسی و دقت بیشتر در فهم روایت، به‌آسانی این هر دو متن و ترجمه را با هم مقابله و مقایسه کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما