loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طرح های جنون آمیز

چگونه طرح های دیوانه واری رو بپروریم که موجب پیروزی در نبردها، درمان بیماری ها و دگرگونی صنعت ها شوند؟

ناشر ترجمان علوم انسانی

نویسنده سافی باکال

مترجم مینا مزرعه فراهانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 107342 10003022
199,000 179,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دهۀ‌ 1970 نوکیا مجتمعی صنعتی بود که بیشتر با چکمه‌های پلاستیکی و دستمال توالت شناخته می‌شد، اما طی دو دهۀ بعد،‌این شرکت در ساخت انواع تجهیزات خط‌شکن،‌ از جمله نخستین تلفن آنالوگ تمام‌شبکه و نخستین تلفن جی‌اس‌ام پیشتاز شد. در سال 2004،‌مهندسان نوکیا،‌ که حالا ارزشمندترین شرکت اروپایی محسوب می‌شد، ایده‌هایی دیوانه‌وار پیش کشیدند: آنها تلفنی جدید طراحی کردند که،‌مثل گوشیهای امروزی،‌ صفحه‌نمایش لمسی بزرگ و دوربینی با وضوح بالا داشت و به اینترنت متصل میشد؛ همچنین می‌خواستند فروشگاهی برای عرضۀ اپلیکیشن‌ها نیز راه‌اندازی کنند. اما همان مدیرانی که عامل رشد اولیۀ نوکیا بودند هر دو پروژه را متوقف کردند. سه سال بعد،‌ آن ایده‌ها در سانفرانسیسکو عملی شدند و استیو جابز از آیفون رونمایی کرد. ارزش نوکیا سال به سال کاهش یافت و سرانجام این شرکت کسب‌وکار موبایل را کنار گذاشت. چرا تیم‌های خوب و حرفه‌ای،‌ که افرادی متخصص و اهدافی بلند دارند،‌ ایده‌های بزرگ را نابود می‌کنند؟ سافی باکال معتقد است برای پاسخ‌دادن به این سؤال باید رفتارهای گروهیِ انسان‌ها را به نحوی علمی توضیح داد و ساختارهایی برای پرورش ایده‌ها طراحی کرد. او در این کتاب،‌ با بهره‌بردن از دانش تغییر فاز در علم فیزیک،‌ می‌کوشد موانع تحقق طرح‌های جنون‌آمیز را شرح دهد و راهکارهایی عملی برای به‌نتیجه‌رساندن آن‌ها ارائه کند.

کتاب طرح های جنون آمیز اثر سافی باکال از انتشارات ترجمان منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما