loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ جامع سخنان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) (دوره دو جلدی) (باقرالعلوم)

همراه با متن عربی

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جمعی از نویسندگان

مترجم علی مویدی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 1238

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 107409 10003022
425,000 403,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از روزی که انسان آفریده شد و مقرر گردید تا با ویژگی‌های جسمی و روانی‌ای که دارد بر روی کره زمین زندگی کند، یکی از نیازهای اولیه بلکه نخستین نیاز علمی او داشتن معیاری برای ارزیابی یافته‌ها و اصلاح خطاهایش بوده است. گرچه شناختن و درست شناختن این معیار و ملاک، همواره او را دچار مشکل نموده و گاها در مصادیق آن دچار اشتباه شده، اما هیچگاه و در هیچ عصری از حجت و معیار، بی‌نیاز نبوده و از اهمیت این نیاز کاسته نشده است. در این میان آنچه به وحی الهی حجیت و سندیت می‌بخشد، عصمت از خطاست، و پیامبران الهی و اولیاء او یگانه الگو و حجت و مقتدایی هستند که اندیشه و گفتار و رفتار آنان از خطا و لغزش به دور است.
آیه تطهیر دلیلی صریح بر عصمت اهل بیت علیهم السلام از خطا و پلیدی و دور بودن از آلودگی شرک و کفر و کج‌اندیشی و کج‌رفتاری است و همه رذایل از حریم مقدس آنان دور است.

در این کتاب ضمن معرفی اجمالی حضرت فاطمه زهرا علیها السلام و بیان مقام و منزلت زن و نیز تبیین حجیت قول و فعل این بانوی بزرگ به عنوان یکی از معصومین علیهم السلام، به گردآوری احادیثی از ایشان در موضوعات مختلف دینی پرداخته شده است.
در این روایات به مسایلی مانند: فضایل امام علی علیه السلام و اثبات امامت و ولایت آن امام، ادعیه وارد شده از فاطمه زهرا علیها السلام و برخی از مسایل اجتماعی و اخلاقی وارد شده از ایشان پرداخته شده است.

همچنین در این کتاب به زوایایی از زندگانی و فضایل حضرت فاطمه زهرا علیها السلام در قبل و بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله اشاره شده و نمونه‌هایی از ایثار، اخلاص، عبادت، تقوا، علم، عصمت، سخاوت، صبر بردباری، معجزات و سایر کرامات و سجایای اخلاقی ایشان و ابعادی از مصایب و رنج‌‌های حضرت در مدت کوتاه بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه وآله تا زمان وفات وی را به تصویر کشیده شده است.

کتاب حاضر دو بخش اصلی دارد: بخش نخست شامل احادیثی است که تاریخ صدور آن‌ها از حضرت زهرا علیها السلام مشخص بوده است و طبق تاریخ زندگی حضرت در هشت فصل از پیش از ولادت تا لحظه شهادت گردآوری شده است و بخش دوم احادیثی است که تاریخ صدور آن‌ها معلوم نبوده و براساس موضوع در چهار‌ فصل عقاید، اخلاق، احکام و ادعیه و اذکار تنظیم گردیده است.

مجموعه سخنان حضرت فاطمه سلام الله علیها در دو جلد: جلد اول 671 صفحه و جلد دوم 567 به مجموع 1238 صفحه به زبان عربی - فارسی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما