loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکایت سال های بارانی: خاطرات مهدی مرندی

ناشر مهر سینا

نویسنده محمد خسروی راد

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 352

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

حکایت سال های بارانی، خاطرات مهدی مرندی از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس را از دوران کودکی و مبارزات قبل از انقلاب آغاز می کند و به دوران دانشجویی در دانشگاه هنرهای دراماتیک تهران و درگیری با چند استاد آن زمان ادامه می یابد و با روایت جزء به جزء ایام هشت ساله دفاع مقدس و مرور عملیات مرصاد به پایان می رسد.

این کتاب که اولین بار در سال 1376 به چاپ رسید، در همان سال به عنوان کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد و خیلی زود تمام شمارگان آن به پایان رسید؛ اما با این حال پانزده سال از دسترس علاقه مندان به مکتوبات دفاع مقدس دور بود.

ویژگی های بارز این کتاب که نظر کارشناسان را به خود جلب کرد و موجب انتخاب آن به عنوان کتاب سال دفاع مقدس شد،روانی نثر و سادگی روایت با بهره گیری هوشمندانه از ابزار و عناصر داستان نویسی نخستین ویژگی این کتاب است. دومین ویژگی نیز در بر داشتن اغلب وقایع هشت ساله دفاع مقدس است که اغلب آثار مربوط به دفاع مقدس، این دو امتیاز را به همراه هم ندارند.

حاج بابا شروع کرد به خواندن. می خواند و گریه می کرد. تا به حال آن طور ندیده بودمش. آخرش گفت: «دوست دارم شهید بشم. دیگه نمی خوام بمونم. دلم می خواد طوری برم که تیکه تیکه های جنازه ام را هم نتونن جمع کنن!»دو - سه ساعت پیشش ماندم و بعد راه افتادم سر پل ذهاب. مسئول عملیات قرارگاه نجف، خاج بابا را برد شهر، تا به قول خودش، موهایش را مدل دامادی کوتاه کند. قرار بود بعد از عملیات، ازدواج کند.----------------------------------------------------آتش دشمن که قطع شد، رفتیم جنازه ها را آوردیم، حاج بابا را از روی انگشتر مرحوم مادرش که همیشه دستش بود، شناختم، نمی دانم آن شب را چه طور گذراندم...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما