loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جعفر شاطر غلام و چند داستان دیگر

ناشر فاتحان

نویسنده مصطفی محمدی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 248

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «جعفر شاطر غلام» در قالب 8 خاطره و داستان نوشته شده و سرنوشت 2 نفر از افسران عراقی را پس از هشت سال دفاع مقدس و سرانجام یک افسر عالی رتبه عراقی را پس از حمله آمریکا به عراق به تصویر کشیده است.
«جعفر شاطر غلام» نام یکی از داستان ها و درباره رزمنده ای است که در صحنه های دفاع مقدس، از خود گذشتگی بسیاری نشان داده است و نویسنده به همین دلیل این نام را برای کتاب انتخاب کرده است.

برخی از ساعات شب که سراسر به حرکت و پاروزدن می گذشت، یادمان می رفت که هدف مان تنها پیدا کردن جناح خودی است؛ بنابراین رفع گرسنگی و عطش، هدف را از یادمان می ربودو یافتن چیزی برای خوردن و آشامیدن، آرزوی مان می شد. "اوسا" اگر حالش مساعد بود، توی جیب جنازه های دشمن و یا شهدایی که روی آب شناور بودند را هم می گشت. و اگر او این کار را نمی کرد، من از مشروبات الکلی و ماهی های مرده و شناور روی آب هور هم نمی گذشتم: قوطی ها و شیشه هایی که محتویات شان به هدر رفته یا ته مانده ای از مشروب در آن ها باقی مانده بود، به سختی کام تلخم را می آزرد؛ اما احساس می کردم چیزی برای معده ام که هم چون کودکان شیون سر می داد به ارمغان آوردهام. "اوسا" نیم پلاک شهیدان را جدا می کرد و توی یقه لباس راسته غواصی می گذاشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما