loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهاد خانواده: مفهوم، مدل ها، کارکردها، آسیب ها، و راهکارهای تحکیم

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده سید عظیم قوام

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 310

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

یکی از مسئولیت‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی و وظیفه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران بر دوش دارد، تلاش جدی و گسترده برای تحکیم و تقویت نهاد خانواده، آن هم مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی می‌باشد. این وظیفه و رسالت اگر به‌خوبی انجام نشود، نمی‌توان توقع داشت در سایر عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.

این کتاب، نهاد خانواده را در چهار محور و در قالب چهار فصل مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل اول مفهوم خانواده و نیز مدل‌های گوناگون آن بررسی شده است. در فصل دوم، نقش نهاد خانواده و کارکردهای گوناگون آن در زمینه‌های عاطفی و روانی، اخلاقی، تربیتی و زیستی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل سوم، به تهدیدات و آسیب‌هایی که متوجه نهاد خانواده است پرداخته و مصادیق آن را در حوزه‌های: تشکیل خانواده، اخلاقی و فرهنگی، تربیت فرزند، روابط والدین، مدیریت خانواده، و اجتماعی مورد مطالعه قرار می‌دهد.

فصل چهارم و پایانی کتاب، در مورد راه‌کارهای تحکیم خانواده می‌باشد، که تحت عناوین: راه‌کارهای مربوط به اخلاق اعضای خانواده، راه‌کارهای مربوط به روابط زوجین، راه‌کارهای آموزشی، راه‌کارهای فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما