loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نامه های متقابل امام علی علیه السلام و معاویه

ناشر انصار الامام المنتظر (عج)

نویسنده محمد رستمی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 281

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب مجموعه نامه های متقابل حضرت علی علیه السلام و معاویه به همراه اسناد و مدارک تاریخی آن و همراه با شرح و تحلیل است.

مقصود نویسنده از جمع آوری نامه های ردّ و بدل شد ه ی بین حضرت علی و معاویه، نه فقط بیان و روایت حوادث تاریخی، بلکه بیشتر بیان علل این حوادث و واقعیت های تاریخی، در پژوهش علمی و استدلالی برای تبیین بیشتر حقایق بوده است.

کتاب سه فصل دارد:
فصل اول: نامه هایی که هنگام به خلافت رسیدن امام علی علیه السلام و قبل از جنگ صفین برای گرفتن بیعت، اطاعت معاویه، حفظ وحدت اسلامی، نگهداری خون مسلمانان و پرهیز از جنگ، برای حاکم شام که در دمشق، غوغای خونخواهی عثمان را به پا کرده بود نوشته شده است.
فصل دوم: نامه هایی که امام در هنگامه جنگ صفین برای معاویه جهت افشای چهره مزوّرانه او و آگاهی مردم شام از حقانیت خود نوشته است.
فصل سوم: نامه هایی که امام بعد از نیرنگ عمرو عاص و به سر نیزه کردن قرآن ها از سوی سپاه شام و در مورد داوری و حکمیّت ، و حوادث پس از آن، تا موقع شهادت آن حضرت در سال چهلم هجری برای معاویه نوشته است.

اکثریت نامه های امام که به معاویه نوشته شده، در نهج البلاغه موجود است.

در انتهای این کتاب از منابعی که نویسنده استفاده کرده است به ترتیب نام برده شده و توضیح داده است، این منابع عبارتست از : نهج البلاغه، پیکار صفین، الفتوح، اخبار الطوال، المغازی، فتوح البلدان، تاریخ طبری، الغارات، السیره النبویه، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، منهاج البراعه در شرح نهج البلاغه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما