loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لولا: تاملاتی در ظرفیت های جمهوریت دینی

ناشر شهید کاظمی

نویسنده وحید جلیلی

ویراستار مهدی محدثی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 276

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 107912 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب لولا: تاملاتی در ظرفیت های جمهوریت دینی، نوشته وحید جلیلی است و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
هر چند نظامی که ولایت فقیه در رأس آن است جمهوری اسلامی است، اما شاید یک صدم دغدغه، همت و تلاشی که برای تبیین ولایت وجود دارد، برای تبیین جمهوریت وجود ندارد. از این روست که در کتاب لولا، به قلم وحید جلیلی تأملاتی در ظرفیت های جمهوریت دینی صورت گرفته است.

یکی از دلایل، کج‌فهمی و تعصب‌های بی‌منطقی است که راجع به مفهوم ولایت‌فقیه در بین حزب‌اللهی‌ها رواج داده می‌شود. گویی اگر جمهوریت تبیین شود جای ولایت‌فقیه را تنگ می‌کند! این بینش غلط که با قیافه‌های حق‌به‌جانب ترویج می‌شود یکی از علل کم‌کاری ما در این حوزه است. در این بینش ولایت چنان مفهوم ضیق و متصلبی است که امکان تعاملش با هیچ مفهوم دیگری وجود ندارد و امتیاز ولایت‌فقیه در این است که در خودش تمام می‌شود.
گویا امکان تعامل با هیچ نظریۀ دیگر یا جذب هیچ سازوکار و ابزار ابتکاری یا جدیدی را در خود ندارد. از این منظر «ولایت» و «جمهوریت نمی‌توانند با هم نسبتی داشته باشند و کنار هم نشاندنشان توسط امام راحل در جمهوری اسلامی»، فرمالیته یا از روی اضطرار یا برای دوره گذار بوده است.
وظیفه ما هم این است که این دورۀ گذار را تسریع کنیم و هرچه زودتر امکان و زمینۀ لازم برای راحت شدن نظام از شر جمهوریت فراهم بیاوریم یا دست‌کم به تبیین و تثبیتش کمکی نکنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما