loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دونس اسکوتوس و کانت به روایت هیدگر

ناشر سروش

نویسنده کریم مجتهدی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 174

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از شگردهای تحقیق در "فلسفة تطبیقی" بررسی انعکاس افکار فیلسوفی در نظریات فیلسوف دیگر است. کتاب حاضر تحقیقی از این دست است. دونس اسکوتوس، کانت، و هایدگر هر سه از بزرگ ترین متفکران عصر خود بوده اند و هر یک جریانی فکری در فلسفه را هدایت کرده اند. دونس اسکوتوس از حیث واقعیت ریاضی و واقعی و مابعدالطبیعی و نیز از حیث حقیقت و واقعیت منطقی و صورت زبانی و معنادار گزاره ها در نظر هایدگر منعکس است و کانت از حیث مسئلة مابعدالطبیعه و شناخت و هستی شناسی در نظر او نمایان است.
نویسنده در این کتاب این دو انعکاس را به تشریح واکاوی و تحلیل کرده است. انتخاب مجتهدی از سر تفنن یا تصادف نبوده است؛ هایدگر دو کتاب دارد که اولی را با نام مقولات و معنا به اسکوتوس، و دومی را با نام کانت و مسئلة مابعدالطبیعه به کانت اختصاص داده است. مؤلف معتقد است که هایدگر از سنت ارسطو به سنت کانت می آید و با گفته های کانت به فهم فلسفة دونس اسکوتوس می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما