loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات علی امینی

ناشر سوره مهر

نویسنده یعقوب توکلی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 247

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این کتاب شامل خاطرات دست نوشته علی امینی است که سال 71 در خارج از کشور به زبان فارسی و در قالب 16 مقاله منتشر شد.

پس از انتشار این مقاله ها، علی امینی در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده درباره خاطراتش با دست اندرکاران مجموعه تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد گفت وگو کرد که نتیجه این گفت وگوها کتاب شد. این کتاب در سال های 76 و 83 نیز در ایران به چاپ رسید.

توکلی درباره خاطرات علی امینی می گوید: وی مدعی بود که خاطراتش را در ایران نوشته، اما جا گذاشته است. بنابراین در لندن اقدام به نگارش خاطراتش کرد، اما در واقع، کارش نوعی تاریخ نگاری تلویحی و توجیهی است. اغلب سیاستمداران در نگارش خاطرات خودشان بخش هایی از زندگی شان را به اصطلاح بازسازی و نقش های اصلی و منفی خود را توجیه می کنند و این اتفاق در خاطرات علی امینی نیز رخ داده است.در کتاب "خاطرات علی امینی" آنچه را که از وی به چاپ رسیده، بدون تغییر تنظیم شده و توضیحات و برخی از اطلاعاتی که وی در خاطراتش مورد توجه قرار نداده مانند ارتباط با آمریکا و دخالت این کشور در نخست وزیری اش، در مقدمه، پاورقی و داخل کروشه اضافه شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما