loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منظومه مرتبه دار دین واحد الهی - جلد دوم و سوم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده یحیی کبیر

سال نشر : 1402

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108086 10003022
500,000 450,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب منظومه مرتبه دار دین واحد الهی، به قلم دکتر یحیی کبیر نوشته شده و به همت انتشارات بوستان کتاب منتشر شده‌ است.

جلد دوم و سوم کتاب حاضر در یک مجلد تألیف شده است؛ جلد دوم در یک بخش با عنوان قاعده دوم فروع اساسی پنج گانه؛ صلاه، صوم، زکات، حج و جهاد به بررسی نماز، مقدمات نماز، طهارت در نماز، وضو اهل شریعت و اهل نقل، اهل طریقت و اهل حقیقت، ساحت نماز و آنالیز آن، معراج نبوی و روحانی و نماز در دیگر امت‌ها) پرداخته، روزه (صوم اهل شریعت، اقسام و احکام روزه و اقسام امساک) و زکات (زکات اهل شریعت، اهل طریقت و اهل حقیقت و کیفیت خروج از قید تقیید و تعیُّن) را مورد تأکید قرار داده و ضمن تبیین حج (حج اهل شریعت یا اهل ظاهر و حج اهل باطن (اهل طریقت و حقیقت)) جهاد ظاهری و باطنی را تشریح کرده است.

جلد سوم از این کتاب به بررسی کتاب گلشن راز و جایگاه والای آن پرداخته و در خصوص بیان احکام و بیان رعایت و نیت مباحثی را بررسی کرده و اندیشه در آفاق، اندیشه در انفس و حقیقت عبودیت را به رشته تحریر درآورده است.

انسان در سیر فکری‌اش دو گونه حرکت دارد:
1. حرکت مستقیم و صریح که همان درک شهودی است؛
2. حرکت غیرمستقیم که درک استدلالی است. انسان خود را با حس درونی و جهان را با حس بیرونی درمی‌یابد، و چون این دو حس درون و بیرون منطبق بر یکدیگر شوند، تحیّری بر تحیّری می‌افزاید و شوقی از پس شوقی می‌زاید که تا چشیده نشود، درک نمی‌گردد.
پس برای درک این حرکت که مبتنی بر درک شهودی و استدلالی است، باید حقیقت دین و انسان کامل در عمل و نظر فهمیده شود و این فهم جز در سایه وحی برتر الهی، حکمت برتر الهی و عرفان برتر الهی، تحت ترتیب انبیا و اولیای بزرگ الهی که انسان کامل و راه طی‌کرده هستند و عارفان کامل الهی و حکمای کامل الهی، محقق می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما