loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان

ناشر حوا

نویسنده سید علی کاشفی خوانساری

تعداد صفحات : 278

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده، این کتاب را با استفاده از فیش هایی که طی 12 سال بر اساس کتاب ها و متون دینی گردآوری کرده، نوشته است. در این کتاب، مطالب متنوعی درباره ادبیات دینی برای کودکان و نوجوانان آمده است که از میان آنها می توان به «آموزه های دینی برای کودکان و نوجوانان» در متون کهن فارسی اشاره کرد.
مؤلف تلاش کرده در کتاب خود به پرسش هایی چون: «در فرهنگ و تمدن اسلامی چه روش هایی برای انتقال باورها و اطلاعات دینی مرسوم بوده است؟»، «آیا در کنار آموزش های شفاهی در خانواده و مساجد، منابع مکتوبی هم برای این منظور وجود داشته است؟» یا «آیا مراجعه و کنکاش در کتب فارسی نشانه هایی از آموزش اطلاعات دینی درباره پیامبر و خاندان او آشکار خواهد کرد؟» پاسخ دهد و در نهایت می کوشد نشانه های کوچکی از معرفی اهل بیت(ع) به کودکان و نوجوانان در قرون پیش را بازنمایی کند.
اثر حاضر در هشت فصل گردآوری شده که عنوان شش فصل آن به ترتیب «آموزه های دینی برای کودکان و نوجوانان در ایران»، «حماسه های دینی برای کودکان و نوجوانان»، «اولین کتاب های مذهبی برای کودکان در ایران»، «مطبوعات دینی در دوره قاجار و اولین مطالب دینی برای کودکان و نوجوانان»، «کتاب های دینی کودک و نوجوان در دوره پهلوی»، «مطبوعات دینی کودک و نوجوان در دوره پهلوی» نام دارند.
در پایان نیز دو فصل برای معرفی متون دینی آمده که «فهرست کتاب های اسلامی برای کودکان و نوجوانان در دوره پهلوی» و «فهرست کتاب های مسیحی به زبان و خط ارمنی در دوره پهلوی» را ارایه
می کنند.
در این کتاب اشاره ای به جریان کلی ادبیات کودک، کمیت کتاب های دینی، جشنواره های ادبی، مباحث نظری، کتاب های سایر ادیان، شعر مذهبی، سیر انتشار کتاب ها در سال های مختلف و نویسندگان برجسته دوره پهلوی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما