loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماهرخ: خاطرات سیده ماهرخ حسینی از درگیری های سوریه

ناشر خط مقدم

نویسنده مهشید اسماعیلی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108288 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
132,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ماهرخ، به قلم مهشید اسماعیلی نوشته شده و به همت انتشارات خط مقدم منتشر شده‌ است.

«ماهرخ» دربردارنده خاطرات سیده ماهرخ حسینی از درگیری‌های سوریه است. خاطراتی که در سه بخش مجزا، زندگی او را روایت می‌کند. روایت نویسنده از زندگی ماهرخ از روزهای وطن آغاز می‌شود، او که آرزوی زندگی در کشوری اروپایی در سر می‌پروراند، در اثر یک اتفاق اجباری، سر از سوریه و دمشق در‌آورده و جنگ سوریه را با تمام اتفاقات شیرین و تلخ به چشم دیده است.

در کتاب «ماهرخ» مهشید اسماعیلی، کتاب زندگی زنی را پیش رویمان می‌گشاید که بعد از 20 سال زیست در کنار مردم عرب سوری، جزئی از آنها شده است. او که در آغاز جوانی پایش به دمشق رسیده، در میانه جوانی جنگ داخلی سوریه را دیده و در روایت خود، به خوبی و با روایتی زنانه برای مخاطب، دلایل آغاز آن جنگ‌ را بیان می‌کند و از نگاهی متفاوت مردمان و جنگ سوریه را به ما می‌نمایاند.

راوی، در عمق جنگ سوریه حاضر است، آنجا که از جیش‌ الحر می‌گوید و یا از زندگی یک سال و نیمه از زندگی سخت و طاقت‌ فرسا در حصار جبهه‌ النصره. او یک زن است که جنگ و کشتار و خرابی را خارج از مرزهای ایران تجربه کرده، برای حفظ اصالت و شرافتش، با شجاعت غیورانۀ یک ایرانی جنگیده، ناامید شده، گاه شکست خورده، اما در نهایت توانسته خود و فرزندانش را به سلامت از آن جنگ برهاند و روحیۀ صبوری و استقامت ایرانیان را یکبار دیگر به همگان نشان دهد.

سیده ماهرخ حسینی در این کتاب، از زندگی سی و هفت سالۀ خود می‌گوید و تجربۀ زندگی در ایران و سوریه را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد. از ایران می‌گوید تا دمشق و جنگ‌هایی که از آشوب‌های خیابانی آغاز شد و به کشته شدن و آوارگی هزارها تن انجامید و در همۀ این روایت‌ها، چهره‌ای توانا و اصیل از یک زن ایرانی را به تصویر کشیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما