loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متون مالیه شیعیان در فرهنگ و تمدن اسلامی تا قرن هفتم هجری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108313 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از ویژگی‌های تاریخ‌نگاری در فرهنگ و تمدن اسلامی، ظهور سبک جدیدی بود که درکنار تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جنبه مالی جامعه اسلامی را مورد توجه قرار می‌داد. از قرون اولیه اسلامی تک‌نگاری‌های بسیاری با موضوعات مالی و تحت عناوینی همچون، اسواق (بازارها)، اموال، جزیه، دینار و درهم، تجارت، مکاسب، صنایع، زکات، خمس، اوزان و مقادیر و اسعار(نرخ‌ها) و مانند آن، با توجه به عوامل و زمینه‌های دینی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مورد توجه نویسندگان شیعه قرارگرفت. با مطالعات انجام شده می‌توان گونه‌های متنوعی در دسته‌بندی تک‌نگاری‌های مالی شیعیان از جمله فقهی ـ حدیثی، تاریخی ـ وقایع‌نگاشتی، سیاسی ـ اداری، کلامی و ادبی جستجو کرد؛ زیرا نویسندگان شیعه با توجه به علل و زمینه‌های مختلف و در جایگاه مورخ، فقیه، محدث، کاتب، وزیر، عالم و حاسب با انگیزه‌ها، روش نگارش و نوع نگاه متفاوت به مسائل مالی به تدوین این آثار پرداخته‌اند.

کتاب متون مالیه شیعیان در فرهنگ و تمدن اسلامی تا قرن هفتم هجری اثر فرشته بوسعیدی، محمد علی چلونگر و اصغر منتظر القائماز انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما