loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشستان سرزمین های درگیر در واقعه شریف ظهور (دوره دو جلدی)

ناشر موعود عصر (عج)

تحقیق و تنظیم کتاب اسماعیل شفیعی سروستانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 1144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در جلد اوّل از این مجموعه ، پنج منطقه مهم در شرق جهان اسلام را به عنوان کانون های نقش آفرین در واقعه ظهور تحلیل و شناسایی کرده است. در جلد نخست این اثر، ایران و شامات از منظر تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و نقش آن ها در واقعه ظهور بررسی شده اند. کتاب مصوّر است و بنا به ضرورت بحث، از نقشه های جغرافیایی و تاریخی استفاده شده است. هدف کلّی اثر، ارائه گونه ای دانشنامه درباره پنج منطقه حساس و درگیر واقعه ظهور و نیز بیان نقش و موقعیت آن ها در گذشته، عصر حاضر و زمان ظهور «صاحب الزّمان (عج)» است. زبان و سبک نگارش کتاب، علمی ـ تحلیلی و ساده و روان است. ویژگی شاخص اثر، جامعیت موضوع و تازه بودن آن است.

در جلد دوم، پنج منطقه مهم و تأثیرگذار در شرق جهان اسلام به عنوان کانون های مؤثّر در واقعه ظهور «حضرت مهدی(عج)» تحلیل و بررسی شده اند. در این جلد، سه منطقه عراق، عربستان و یمن از منظر تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و نقش آن ها در ظهور امام عصر(عج) شناسایی شده اند. کتاب مصوّر است و در آن از نقشه های تاریخی و جغرافیایی استفاده شده است. سبک نگارش کتاب، علمی ـ تحلیلی و روان است و بنا به ضرورت از مستندات قرآنی و روایی استفاده شده است. هدف کلّی نویسنده، بررسی نقش و موقعیت مناطق مهم و حساس در زمان ظهور«حضرت مهدی(عج)» در گذشته، حال و آینده است. جامعیت و تازگی موضوع پژوهش، از ویژگی های خاصّ کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما