loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکومت اسلامی: درسنامه اندیشه سیاسی اسلام

مرحله شناخت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108556 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
70,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حکومت اسلامی درسنامه اندیشه سیاسی اسلام اثر احمد واعظی از انتشارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتشر شده است که در چهار فصل تدوین یافته و در پایان هر فصل، منابعی برای مطالعه بیشتر معرفی شده است و ضمن تبیین ابعاد مختلف اندیشه سیاسی اسلام، به مهمترین شبهات رایج در این گونه مباحث پاسخ می‌دهد. هر فصل، مشتمل بر چند درس و کتاب مجموعا 32 درس معادل دو واحد درسی است.

کتاب حکومت اسلامی در حقیقت درسنامه اندیشه سیاسی اسلام است که به قلم استاد احمد واعظی به رشته تحریر درآمده است.

«ولایت» در حوزه های علمی فقه، عرفان و کلام، از تعاریف مختلفی برخوردار است.

اندیشه سیاسی – اجتماعی «حاکمیت ولایت فقیه» در واقع به مفهوم کلامی ولایت نزدیک است و سرپرستی فقها بر زندگی اجتماعی مسلمین را تداعی می کند.

فقیه به دانشمند دینی گفته می شود که با فراگیری علوم و دانش های مورد نیاز از توانایی لازم برای استباط احکام عمل فردی و اجتماعی، از منابع دینی برخوردار باشد.

ولایت فقیه، به معنای حاکمیت فقیه جامع الشرایط آگاه به زمان و مکان و توانا بر رهبری جامعه اسلامی و سرپرستی کلیه ی شوون زندگی اجتماعی توسط ایشان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما