loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از حکمت تا معنویت در الگوی مشارکت جمعی پیاده روی اربعین

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده صدیقه رمضانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108647 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب از حکمت تا معنویت با هدف استخراج الگوی مشارکت‌جمعی در پیاده‌روی اربعین، به مطالعه مشارکت ایرانیان در این آیین و به طور ویژه موکب‌داران و خادمان موکب‌های ایرانی به عنوان گروهی که بیشترین سطح و حوزه مشارکت را دارا بوده‌اند، می‌پردازد.

کتاب از حکمت تا معنویت در الگوی مشارکت جمعی پیاده روی اربعین اثر صدیقه رمضانی از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.

نگارنده در گام اوّل طی واکاویِ نظری و مفهومی، به چیستی پدیده و مرور انواع مشارکت ‌جمعی در ادبیات نظری مرتبط پرداخته است تا از قابلیت توضیح‌دهندگیِ دیدگاه‌ها و ایده‌های نظری، بهره‌برداری کافی حاصل شود؛ پس از گردآوری داده‌های کیفی، «ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فرد ابعاد و اجزای جریان مشارکت»، «زمینه مشارکت» و «جهان ذهنی مشارکت‌کننده» بیان و از این رهگذر «الگوی مشارکت جمعی اربعین» شناسایی شده است.

این پژوهش با رویکرد و روش و ادبیات تخصصی حوزه علوم اجتماعی نگاشته و در هفت فصل: لوازم مفهومی مطالعه پیاده‌روی اربعین، نظریه‌ها و انواع مشارکت در علوم اجتماعی، تحلیل نظری جریان اصلی مشارکت، شیوه الگونگاری، اجزای الگوی مشارکت جمعی پیاده‌روی اربعین، الگوی حکمت‌بنیان، اجتماع‌مدار و معنویت‌محور اربعین و بررسی آمار زائران و نوع توزیع آنها به زیور طبع آراسته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما