loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زینت شهدای زینب علیها السلام (تاملاتی در چگونگی حجت خدا شدن شهید حججی)

5 (1)

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جواد سالمی

مقدمه نویس اصغر طاهرزاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 294

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108654 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همیشه قصه حقیقت چنین است که اگر از یک نظر در غیاب است، از نظر دیگر اگر کسی بتواند به آن اشاره کند، انسان‌ها را از گم شدگی به در می‌آورد؛ ازاین رو میتوان گفت اشاره به حقیقتِ گم‌شده، نوعی افق گشایی است؛ افقی که خداوند در مقابل یک ملت قرار می‌دهد تا عده‌ای به سوی آن حرکت کنند و بقیه متوجه آن شوند. شهید حججی ازجمله کسانی بود که متوجه آن افق شد و در آن قدم گذاشت و بقیه را متوجه راهی کرد که به ظاهر گم شده بود، زیرا عده‌ای گمان می‌کردند دوره ایثار و شهادت گذشته است.

خدا خواست با شهید حججی از یک طریق و با شهید قاسم سلیمانی ازطریق دیگر، سرآغازِ دیگری از انقلاب اسلامی را بنمایاند و به قول معروف: دررابطه با شهید حججی این راهی است که از «سر» گرفتیم و این اوّل کلام است. ازاین به بعد باید با نگاهی دقیق‌تر انقلاب را بنگریم؛ با همان نگاهی که شهید حججی افق‌های دور انقلاب را نگریست و خواست که ما نیز از آن افق چشم برنداریم و در دل آن حضور، شهید حاج قاسم سلیمانی به ظهور آمد.

کتاب زینت شهدای زینب سلام الله علیها در سه فصل تدوین شده است:

در فصل اوّل این کتاب کوشیده شده با نگاهی پدیدارشناسانه، وجود تاریخی مدافعان حرم را در گرداگرد اهل بیت علیهم السلام واکاوی کند تا معلوم شود این حقیقت تاریخی چگونه متولد شد و رسالت تاریخی آنها در طواف با اهل بیت علیهم السلام چه بود؟

در فصل دوم نویسنده رازهایی از شهید بزرگوار محسن حججی را به رشته تحریر درآورده و از راز محبوبیت خاص او تا طلب این شهید در جریان‌سازی اصلاح جامعه، بلندگو بودن ازجانب شهدای مدافع حرم و در آخر شخصیت ایشان به‌عنوان معجزۀ جاری انقلاب اسلامی را مورد تحلیل و تعمق قرار داده و به واکاوی و بررسی این بخش از شخصیت ایشان به هویت اسلامی، مهدوی و انقلابی پرداخته است. همچنین در این فصل به نقش زنان به‌عنوان ابعاد پنهان شخصیت شهدا نیز دقت شده تا معلوم گردد هویت انقلابی شهدا بدون زنان انقلابی متولد نمی‌شود.

در فصل سوم به چگونگی الگوگیری از شهید حججی پرداخته شده. اینکه چگونه می‌توان با اسوه قراردادن شهید حججی، هویتی اسلامی، مهدوی و انقلابی در وجود خویش پرورش داد.

کتاب زینت شهدای زینب علیها السلام (تاملاتی در چگونگی حجت خدا شدن شهید حججی) اثر جواد سالمی از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما