loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمکت های سوخته - جلد دوم: مدارس بروجرد

دبستان شهید فیاض بخش و مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی (ع)

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب جعفر کاظمی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 213

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10871 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در هیاهوی سال های پر از حادثه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اتفاقاتی رخ داد که پرده از چهره غیر انسانی صدام، حزب بعث عراق و طرفدارانش برداشت. شکست سنگین عراقی ها در عملیات های پی در پی، به ویژه در عملیات کربلای پنج به شکست وسیع متجاوزان و صدام انجامید و ارتش عراق را در موضع دفاعی قرار داد. پس از آن بود که صدام بر آن شد تا بار دیگر جنگ تحمیلی را از میدان نبرد به پشت جبهه ها و شهرها بکشاند. او این بار مرتکب جنایتی مخوف شد و دستش را به خون ده ها تن از دانش آموزان بی گناه ایرانی آلوده کرد. صدام این بار زودتر از همیشه و درست به فاصله یک روز پس از آغاز عملیات پیروزمند کربلای پنج، دستور حمله به شهرها و کشتار مردم بی دفاع و به ویژه بمباران مدارس، بیمارستان ها و مراکز علمی و آموزشی را صادر کرد. خلبانان هواپیماهای عراقی طبق ماموریتشان به مدارس کشور حمله ور شدند. نخستین شهری که مورد هجوم ناجوانمردانه دشمنان قرار گرفت، شهرستان بروجرد بود.
طی حملات به واقع ددمنشانه در بیستم دی ماه سال 1365 تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان ایران در امن ترین و پاک ترین مکان ها یعنی مدارس، مظلوم و معصوم به خاک و خون کشیده شدند.
این کتاب جلد دوم از مجموعه چهار جلدی درباره همان مدارسی است که در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بمباران و دانش آموزان آن شهید شدند. محقق و تدوینگر این مجموعه چهار جلدی خود معلمی است که بمباران مدارس شهر میانه، انگیزه حضور او در جبهه های جنگ و در حال حاضر نگارش این مجموعه بوده است.
در این کتاب بمباران مدرسه شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی (ع) بروجرد مورد توجه قرار گرفته که در این دو مدرسه مجموعاً هشتاد و یک دانش آموز، معصومانه و غریبانه در جریان بمباران عراقی ها شهید شدند. در این کتاب با خانواده های شهدا و مسئولان وقت بنیاد شهید و مدارس و همچنین جانبازان این حادثه گفت و گو شده است. جلد نخست این مجموعه به دو مدرسه دخترانه میانه که در جریان بمباران آن ها سی و چهار تن از دانش آموزان شهید شده اند اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما