loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات ام جهاد: روایت یک عمر همراهی با خلیل ابراهیم ‌الوزیر (ابوجهاد)

جبهه مقاومت 14

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108747 10003022
125,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خاطرات ام جهاد: روایت یک عمر همراهی با خلیل ابراهیم ‌الوزیر (ابوجهاد)، نوشته است و در انتشارات موسسه انتشاراتی روزنامه ایران منتشر شده است. کتابی که پییش‌روی شماست دربردارنده زندگی نامه خودنوشت انتصار الوزیر (ام‌جهاد)، همسر خلیل ابراهیم الوزیر (ابوجهاد) است.

ابوجهادی که در 10 اکتبر 1935 در رمله فلسطین به‌دنیا آمد، سیاست‌مدار و تئوریسین نظامی فلسطینی بود و از بنیان‌گذاران جنبش فتح و عضو کمیتۀ مرکزی این سازمان و فرماندۀ العاصفه، شاخۀ نظامی این جنبش، که در نهایت در 16 آوریل 1988 توسط کماندوهای اسرائیلی در تونس به ‌شهادت رسید.

همسر ابوجهاد که ملقب به ام‌ جهاد است، در این کتاب، شرح حال و سفر مبارزاتی خود را با همسر و هم‌رزمش خلیل الوزیر به رشتۀ تحریر درمی‌آورد و در این اثنی داستانی مستند از وقایع و رخدادهای مهم زندگی این شهید، علی‌الخصوص شکل‌گیری و تأسیس جنبش فتح را پیش رو می‌گذارد.

این زن که در کنار همسرش یکی از زنان تاثیرگذار در جریان مقاومت به‌حساب می‌آید، از نزدیک شاهد تغییر و تحولات در جریان جنبش ملی فلسطین بود و نامش به‌عنوان اولین عضو زن در تأسیس جنبش فتح مطرح می‌شود که در برهه‌ای نیز به‌طور موقت رهبری نیروهای طوفان را به‌عهده گرفت. زندگی او و همسرش پیوسته در مبارزه می‌گذشت و برای این هدف لحظه‌ای آرام و قرار نداشت؛ چاپ بیانیه تا جابه‌جایی پیام و اسلحه و شرکت در اردوهای آموزشی از جمله بخش‌های زندگی ام جهاد است. علی‌رغم این، او با تأسیس اتحادیه عمومی زنان فلسطینی، تجربیات خود را در حوزۀ زنان نیز به بوتۀ عمل و اجرا گذاشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما