loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هیاهو برای هیچ: مروری بر ساختار و درونمایه رمان (خشم و هیاهو) اثر ویلیام فاکنر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10881 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خشم و هیاهو را «داستانی مبتنی بر دیدگاه» می دانند. به عبارت دیگر، یکی از شاخصه های بارز آن، زاویه دید «جریان سیال ذهن» به کار گرفته شده در بخش قابل توجهی از آن است.
در شیوه گفت و گویِ درونی مستقیم، که به «جریان سیال ذهن» مشهور است، نویسنده مدعی است که خواننده را به درون ذهن قهرمان داستان می برد. تا او بی واسطه، جریان فعالیت ذهن قهرمان را، از مرحله «نیمه هشیار» و «پیش گفتار» تا مرحله هشیار و عقلانی، که در آن، کلام و سخن معقول و منطقی شکل می گیرد، بی واسطه، شاهد باشد. به تعبیری دیگر، پرده سفیدی پشت ذهن قهرمان داستان قرار می دهد، و سپس با تاباندن نور بر نوار سلولوئیدی ذهن او، تصاویر، تأثیرها و جریان های ذهنی وی را، در همان مرحله شکل گیری، بی واسطه، بر ان پرده سفید به نمایش می گذارد...
کتاب حاضر، به نقد و بررسی ساختار و درونمایه رمان مشهور «خشم و هیاهو» اثر ویلیام فاکنر ترجمه بهمن شعله ور می پردازد. بحث هایی که در این کتاب مطرح شده اند، عبارت اند از: خشم و هیاهو چگونه نوشته شد، خشم و هیاهو در کشور ما، زمینه های قبلی نگارش خشم و هیاهو، پیرنگ، سیر ماجراها، شخصیت ها، شیوه بیان، مضامین اصلی، درون مایه ها، زمان تاریخی، این همه توجه به زمان و تأکید بر آن چرا؟
اگرچه رمان خشم و هیاهو از زمان انتشارش در ایران(1338) تاکنون خوانندگان زیادی نداشته است، اما مورد اقبال خواص ادبیات در ایران بوده است و حتی به عنوان کتابی درسی برای آنان مطرح بوده است. چنین به نظر می رسد که شیوه بیان جریان سیال ذهن نخستین بار با همین اثر در ایران به طور عملی به نویسندگان ما شناسانده شد و طیفی قابل توجه از آنان را تحت تأثیر خود قرار داد. به گونه ای که لااقل دو داستان جنجالی شازده احتجاب، نوشته هوشنگ گلشیری و سمفونی مردگان کار عباس معروفی، با اقتباس کامل از این رمان پدید آمدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما