loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ غافلگیری ها و تدبیرها (روایتی از جنگ 33 روزه در لبنان)

4 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب جنگ غافلگیری ها و تدبیرها (روایتی از جنگ 33 روزه در لبنان)، نوشته سمیر الخادم است و با ترجمه مریم السادات امیرشاکرمی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

پس از گذشت چند سال از جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی، ابعاد پیچیده و حیرت آور این جنگ از جنبه های مختلف قابل بررسی است. در این جنگ، رژیم صهیونیستی به بهانه اسارت دو سرباز خود توسط حزب الله، حملات همه جانبه ای را علیه لبنان آغاز کرد که در نتیجه آن سخت ترین شکست این رژیم رقم خورد.

رژیم صهیونیستی که از ابتدای موجودیت جعلی خود در هیچ جنگی شکست نخورده بود، در این جنگ پس از 33 روز حمله گسترده به مواضع حزب الله و تخریب تاسیسات زیربنایی لبنان و کشتار غیرنظامیان نتوانست به اهداف ازپیش تعیین شده خود دست یابد. برای اولین بار در طول تاریخ اسرائیل، موشک های حزب الله در اعماق خاک این رژیم فرود آمد و میلیاردها دلار بر اقتصاد اسرائیل خسارت وارد کرد.
این رژیم تا روزهای پایانی جنگ هم با وجود حملات شدید به مواضع حزب الله، نتوانست جلوی موشک باران مناطق خود را بگیرد و حتی در آخرین روز جنگ، دویست موشک به مناطق مختلف اسرائیل اصابت کرد. شکست خفت بار اسرائیل که چهارمین ارتش مدرن و مجهز دنیا را در اختیار دارد، نشان داد که گفتمان حزب الله یعنی «مقاومت»، تنها راه پیروزی و غلبه بر دشمن غاصب صهیونیستی است.

از آنجا که نویسنده سمیر الخادم از نزدیک شاهد جنگ 33 روزه بوده و جزئیات زیادی را درباره آن ارائه کرده است، مطالعه کتاب جنگ غافلگیری ها و تدبیرها می تواند ابعاد دیگری از مقاومت قهرمانانه حزب الله لبنان به همراه مدیریت هوشمندانه جنگ را از سوی حزب الله روشن نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما