loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرآت انقلاب: درآمدی بر روش استخراج نظام فکری رهبران انقلاب

3 (2)

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده مجتبی فرهنگ

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 108840 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تبیین منظومه فکری رهبران انقلاب اسلامی با هدف آشنا کردن امت با اندیشه ولیّ، یک روش برای رسیدن به پیشرفت اسلامی است. آنچه در این باب اهمیت دارد شیوه پژوهش در اندیشه رهبران انقلاب است که این چگونگی باید توسط نخبگان رخ دهد و بعد از کشف این مقصود، شیوه مواجهه با اندیشه رهبری برای مردم تبیین گردد.

حاصل پژوهش، دستیابی به الگوریتم‌های مشابهی است که به الزام یکسان نیستند و قابلیت انعطاف و تغییر دارند، اما دارای اصول و بنیان مشترکی هستند؛ بنابراین، روش‌های بیان‌شده می‌توانند دستخوش تغییرات یا پیشرفت‌هایی قرار گیرد.

ویژگی ممتاز این اثر، بهره‌مندی از نظرات بیش از ده اندیشمند معاصر در مبحث نظام فکری با استفاده از قالب‌هایی مانند مصاحبه، گفت‌وگوی مستقیم، صوت سخنرانی یا سایر قالب‌ها است.

این اثر بدون پرداخت به جزئیات اندیشه و نگاه رهبری با نگاهی کلان‌نگر و فراشناختی به منظور طراحی چارچوب‌های کلی و تولید روش استخراج، به بررسی اندیشه رهبری و مکتب امام پرداخته است.

در تدوین و طراحی روش مورد نظر به‌ندرت از روش‌های آکادمیک غرب‌گرایانه استفاده شده و تا حد امکان شیوه‌های منظومه‌سازیِ مورد استفاده در حوزه فقه به‌کار گرفته شده است.

ساختار و گام‌های ارائه اثر این‌گونه است که بعد از شناخت مسئله و ضرورت مواجهه نظام‌مند با اندیشه رهبری، به بررسی ملزومات درک اندیشه رهبری و سپس روش استخراج نظام فکری پرداخته می‌شود. در قسمت‌های بعدی، طرح دیگری از شیوه استفهام و استخراج اندیشه رهبری ذیل عنوان منظومه مولد مطرح شده است که مرتبه‌ای بالاتر از سایر موارد مطرح شده دارد.

این کتاب در یک مقدمه و چهار بخش «ضرورت مواجهه نظام‌مند با اندیشه رهبران انقلاب»، «ویژگی‌های نظام فکری رهبران انقلاب»، «منظومه‌سازی بیانات رهبران انقلاب» و «منظومه فکری مولد» تدوین شده است. نویسنده در بخش نخست به دنبال شناخت نوع مواجهه با اندیشه رهبران انقلاب اسلامی است و در بخش‌های دوم تا چهارم به چند پرسش اساسی با هدف تبیین مباحث پاسخ می‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما