loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر سوره مبارکه بقره - جلد چهارم

سلسله تقریرات دروس تفسیری حضرت آیت الله مهدوی کنی

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدرضا مهدوی کنی

تحقیق و تنظیم کتاب محمد عترت دوست

تعداد صفحات : 230

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109047 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آنچه در این کتاب تقدیم خوانندگان گرامی می‌گردد، بخش دیگری از مجموعه مباحث تفسیری سوره مبارکه بقره حضرت آیت‌الله مهدوی کنی (ره) است که در واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) ارائه شده و به دلیل گستردگی مباحث در چندین جلد منتشر شده است. در این کتاب حضرت استاد به تفسیر و تبیین آیات بیست و ششم و بیست و هفتم سوره مبارکه بقره پرداخته‌اند که به تعبیر ایشان، موضوع اصلی آنها «تبیین روش هدایتگری قرآن کریم» است. نگاه عالمانه، تخصصی و چندبُعدی حضرت استاد به آیات قرآنی باعث شده است که این بخش از مطالب تفسیر سوره بقره، از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار گشته و برای علاقه‌مندان به معارف اسلامی و مباحث تفسیری، بسیار مفید واقع شود.

از منظر حضرت آیت‌الله مهدوی کنی (ره) خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را با استفاده از روش‌های متعددی، هدایت نموده است. از جمله این روش‌ها، تحریک اذهان انسان‌ها پیرامون واقعیت و حقیقت جهان هستی به‌واسطه بیان مثال‌های متعدد از جنبه‌های مختلف حیات و زندگی در جهان هستی است. در این زمینه خداوند متعال به طرح مثال‌های گوناگون در قرآن کریم پرداخته و صراحتاً فرموده است که برای هدایت انسان هیچ حیایی ندارد از اینکه بخواهد حتی به موجوداتی بسیار کوچک‌تر از پشه هم مثال بزند. از آنجا که استفاده از مثال و ضرب‌المثل یکی از شیوه‌های خداوند متعال برای آموزش و هدایت انسان‌ها معرفی شده، لذا حضرت آیت‌الله مهدوی کنی (ره) در این بخش از مباحث تفسیری خود تلاش نموده‌اند با الهام از مثال‌های مختلفی که در قرآن کریم بیان شده است، کارکردهای تربیتی و هدایتی آنها را بیان کرده و ضمن بیان دلایل استفاده از برخی مثال‌ها در قرآن کریم، به تأثیراتی که این آیات در فرهنگ و ادبیات بشری گذاشته و باعث تولید ضرب‌المثل‌های مختلفی شده است نیز اشاره کنند. تبیین دقیق شیوه‌های تعلیم و تربیت در سنین مختلف و ارائه راهکارهای آموزشی در این مورد، بخش دیگری از مطالبی است که آیت‌الله مهدوی کنی (ره) در میانه مباحث خود بدان‌ها پرداخته‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما