loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روز سوم: برگه هایی از زندگی نامه شهید حاج محمود (عبدالله) نوریان فرمانده گردان تخریب و یگان مهندسی رزمی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) تهران

ناشر فاتحان

نویسنده مصطفی محمدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 326

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«روز سوم» مجموعه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس است که شامل 98 خاطره می باشد.
در قسمتی از مقدمه کتاب آمده است: در ارتش های دنیا، تخریب بخشی از یگان مهندسی ـ رزمی است. در چنین یگانی کار پل سازی بر روی خشکی و رودخانه و مرداب، حفر تونل و معبر و ساخت سنگرهای انفرادی و گروهی، برپایی ساختمان های امن و قرارگاه های نظامی و از همه مهم تر تخریب میادین مین و استحکامات دشمن و همین طور کاشت میدان های می ن، از بزرگ ترین کارهاست، اما در دوران دفاع مقدس که بعد ارزشی و اعتقادی، ویژگی برتری به رزمندگان حاضر در صحنه ها می بخشید، تخریب همیشه سخت ترین و حساسترین بخش دفاع به شمار می رفت.

«همه را خواب دیدم»، «هدفمندی»، «هیات عزاداری»، «حکومت نظامی»، «عشق به امام خمینی (ره)»، «پنجاه وهشتی»، «دانشگاه و جبهه»، «راز سر به مهر»، «ترحم»، «آرزوی شهادت»، «سربازان مملکت»، «شهید از زبان شهید»، «نقطه اتصال دو خاکریز»، «آخرین دیدار»، «امروز را به خاطر بسپار» و «ریاضت» عنوان های برخی از خاطرات کتاب «روز سوم» اند.

در پایان کتاب 50 قطعه از تصاویر شهید نوریان در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به همراه اسناد و مدارک و وصیتنامه شهید گردآمده است.

در قسمتی از کتاب از زبان «ابراهیم قاسمی» همرزم شهید نوریان آمده است: «بعثی ها زمستان 1362 توی بحبوحه عملیات سخت خیبر، جزایر سه گانه مجنون در منطقه هورالهویزه را بمباران شیمیایی کردند. کمتر رزمنده ای از گازهای سمی گریز داشت. حاج عبدالله هم دچار عوارض شیمیایی شد. از پیش هم دستش جراحت برداشته بود، با این حال به هیچ وجه حاضر نمی شد منطقه درگیری را ترک کند و برای مداوا به عقب برگردد. این روحیه در مقاومت بقیه مصدومین شیمیایی گردان اثر گذاشت.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما