loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر الگوی مدیریتی امام خمینی (ره) در حل بحران‌ های جمهوری اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109095 10003022
135,000 121,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرتال امام خمینی(س): کتاب درآمدی بر الگوی مدیریتی امام خمینی (ره) به قلم محمدشاه سنایی به همت معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) درسال 1402 منتشر شد.

هر جامعه‌ای در فرآیند تحولات و روند رو به رشد خود با بحران‌ها و معضلات فراوانی رو به رو می‌گردد. بی‌تردید جوامع دینی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند . پیامبران الهی و رهبران دینی در مسیر هدایت جوامع همواره کوشیده‌اند که در مواجهه با این بحران‌ها بهترین راه را انتخاب نموده و عمر خود را در جهت حل مشکلات و بحران‌های جوامع سپری نموده‌اند. نظام جمهوری‌اسلامی ایران نیز به عنوان جامعه‌ای که بر پایه ارزش‌های اسلامی استوار است در تاریخ معاصر و در دوران بعد از انقلاب تا به امروز با بحران‌های زیادی در داخل و خارج از مرزهای خو رو به رو بوده است. لذا در پژوهش پیش رو با طرح این پرسش اساسی که الگوی مدیریتی امام خمینی (ره) در حل بحران‌های جمهوری اسلامی ایران چیست کوشیده است با بهره‌گیری از روش توصیفی - تحلیلی به استخراج الگوی مدیریتی حضرت امام دست یابد این پژوهش با تحلیل فرآیندی از الگو که مشتمل بر چرخه‌ای از مبانی، اصول حاکم و اهداف حل بحران می‌شود، بر این اعتقاد است که الگوی مدیریتی امام خمینی( ره) در یک چرخه فکری برخاسته از مبانی دینی و اصول الهی شکل گرفته و ناظر به اهدافی در نظام اسلامی است. مبانی الگوی مدیریتی امام خمینی در حل بحران‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و انسان‌شناختی برشمرد که پایبندی بدان‌ها این الگو را متمایز از سایر الگوهای حل بحران در نظام‌های فکری دیگر و حتی الگوی سایر متفکران اسلامی دارای مواضع متمایز از امام خمینی می‌کند.

این کتاب در 4 فصل مطالب را به علاقه مندان تقدیم می‌کند:

فصل اول تحت عنوان کلیات و مفاهیم کوشیده شده است نخست چارچوبی از پژوهش را که مشتمل بر طرح مسئله است ارائه کند.

فصل دوم پژوهش با عنوان مبانی الگوی مدیریت بحران امام خمینی در تلاش است تا با تأکید بر تعریف فرآیندی از الگو این مبانی را در سه عرصه معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و انسان‌شناختی عرضه نماید.

فصل سوم به عنوان اصول حاکم بر الگوی مدیریت بحران به بررسی این اصول که در پنج محور تنظیم گردیده است اشاره شده است.

در فصل چهارم با عنوان اهداف امام خمینی در مدیریت بحران، سه هدف عمده در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته و در آخر نیز استنتاجات رساله گردآوری شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما