loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایتی از جنس یاقوت

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده شبنم نادری

تعداد صفحات : 363

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10914 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر حاکمیت در ایران نظریه ی ولایت فقیه به عنوان پشتوانه ی نظری حاکمیت پس از انقلاب، توانست نظریات رقیب را کنار بزند و در عرصه ی عمل و اجرا وارد شود. اگرچه این نظریه در تاریخ فقه شیعه سابقه داشت و به اشکال مختلف در زمان های گوناگون تاریخ پربار شیعه ظهور پیدا کرده بود، در عصر غیبت به طور کلی جایگزین حاکمیت معصوم (ع) قلمداد می شد، اما با پیروزی نهضت اسلامی امام خمینی (ره) ثمره ی چندین قرن تلاش شیعه به بار نشست و این نظریه در ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی به عنوان رهبری نظام اسلامی با وظایف و اختیارات مشخص در قانون اساسی نمود عینی پیدا کرد. تجربه ی بیش از سه دهه فعالیت جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که این نظریه به عنوان الگوی نظری مناسب، توان و ظرفیت مدیریت جامعه ی اسلامی را در هر عصری داراست و راه گشای مشکلات و بحران ها بوده و روزبه روز قابلیت ها و توانمندی های نظری و عملی آن نمایان می شود.
تحقیق و پژوهش در مورد این نظریه، چه در حوزه ی نظری و چه در حوزه ی عمل، به خصوص در شرایط کنونی که هجمه ی الگوهای حاکمیتی وارداتی که سنخیتی با شرایط بومی و فرهنگی ما ندارد، بسیار زیاد شده، از ضرورت های انکارناپذیر است.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به رسالت علمی و انقلابی خویش، در راستای آشناکردن نسل جوان با خاستگاه و ظرفیت های نظری و عملی نظریه ی ولایت فقیه، کتاب حاضر را در دستور کار قرار داده است، تا ضمن طرح و بحث و بررسی نظریه ی ولایت فقیه، به برخی از شبهات و سؤالات مطرح در این زمینه پاسخ دهد. امید است که کتاب حاضر بتواند آغاز راهی برای مطالعات و پژوهش های بعدی مخاطبان جوان باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما