loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقیده شیعه در مساله مبدا و معاد از دیدگاه امام خمینی (س)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109369 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب عقیده شیعه در مساله مبدا و معاد از دیدگاه امام خمینی (س) به قلم فهیمه نیک نژاد به همت معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام منتشر شد.
شناخت دقیق از اصول عقاید بر پیروان هر دین و مذهبی لازم است و بی‌شک ترسیم چارچوبی دقیق و مبتنی بر میراث علمی و معنوی اندیشمندان هر آئین، نقشۀ راه اصول به معرفت حقیقی در این باره را به جوینده اعطا می‌کند.

در پژوهش حاضر با هدف دستیابی به پاسخ این پرسش اساسی که امام خمینی(س) به عنوان یکی از اندیشمندان مسلمان شیعه، عقاید اختصاصی شیعه در دو مسألۀ مبدأ و معاد را چگونه تبیین می‌نماید، در ابتدا منظومۀکلامی شیعی براساس ساختاری درختواره‌ای به صورت اجمالی توصیف شده است، پس از آن با بررسی آنچه به عنوان اختصاصات کلامی به شیعیان نسبت داده می‌شود، این موضوعات به شکل شاخص‌تری نسبت به سایر مطالب در میان آثار و منابع علمی به یادگار مانده از امام (س) جستجو شده و تحلیل ایشان در مورد آن‌ها بیان شده است.

کتاب حاضر در سه فصل سازماندهی شده است:

فصل اول شامل کلیات و مفاهیم پژوهش،

فصل دوم: عقاید اختصاصی شیعه در ساحت خداشناسی

و فصل سوم به عقاید اختصاصی شیعه در ساحت آخرت و معادشناسی و در نهایت به نتیجه‌گیری و جمع‌بندی پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما