loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زن در اندیشه عارفانه امام خمینی (ره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109370 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب زن در اندیشه عارفانه امام خمینی (ره) به قلم محمدامین صادقی ارزگانی و به همت معاونت پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و موسسه عروج چاپ رسید.

یکی از مسائل مهم و بنیادین معرفتی دیروز، امروز و فردای بشر در ساحت انسان‌شناسی، شناخت شخصیت انسانی و ساحت وجودی زن است مسئله شناخت زن در فرآیند تاریخ، فراز و فرودهای بسیاری داشته، و به طورکلی بسیاری از پیشینیان حق انسان بودن زن را نادیده می‌گرفتند و بسیاری از معاصرین به خصوص در جهان غرب و کشورهای دین گریز و دین ستیز، حق زن بودن را از زنان سلب کرده، و از آن میان جنبش‌های فمنیستی تلاش دارند جاهلیت پیشین درباره زنان را با حماقت پسین جبران کنند.

با توجه به این نکته، بازشناسی شخصیت زن و بازخوانی آموزه های وحیانی و عرفانی در این خصوص، ضرورت و اهمیت انکارناپذیر دارد. اگرچه این مسئله با رویکردهای مختلف کلامی، فقهی و حقوقی، تاریخی ، سیاسی، اجتماعی قابل طرح و تحلیل است ولی در این میان شناخت شخصیت زن با رویکرد عرفانی و اخلاقی از نظرگاه آموزه‌های عرفانی در واقع رویکرد نو و نگاه جدید در باب شناخت شخصیت انسانی و معنوی زن است.

در این میان آنچه در عرفان عارف بزرگ و اندیشه حکیم سترگ معاصر حضرت امام خمینی (س) در این مسئله مطرح شده، فارغ از آن که درس آموز و متناسب با نیازهای معرفتی و عملی و کاربردی امروز و فردای جامعه زنان است، نکته های جدید و ناگفته و یا کمتر گفته شده در باب شناخت و معرفی شخصیت معنوی و عرفانی و اخلاقی زن به دست می دهد، که باز خوانی و تبیین اندیشه های عرفانی امام و نشر و ترویج آن برای همگان به ویژه نسل تحصیل کرده و نواندیش جوان آموزنده و حیات بخش و امید آفرین و نوید دهنده خواهدبود.

گرچه در آثار فقهی، کلامی، فلسفی و عرفانی امام درباره زنان از جنبه های مختلف حقوقی، سیاسی، اجتماعی و مانند آن به تفصیل بحث شده، ولی آن چه در این پژوهش طرح و تبیین می گردد به طور اختصار با رویکرد عرفانی، معنوی، اخلاقی و تربیتی دیدگاه حضرت امام خمینی و خاستگاه و حیانی و مبانی عرفانی آن در چهار فصل پرداخته شده است.

در فصل نخست به طور اختصار کلیات و مبانی عرفانی امام درباره انسان شناسی بازخوانی و تبیین می گردد.فصل دوم حیات زن در فرآیند تاریخ جوامع بشری و نقش و جایگاه او در نظام آفرینش بررسی و نقطه نظرات امام خمینی در این باره طرح و با رویکرد تاریخی، فلسفی و عرفانی در چند محور تحلیل و تبیین می‌شود. فصل چهارم به نقش معنوی اخلاقی و تربیتی زن در خانه و جامعه از دیدگاه عارفانه امام خمینی (س) پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما