loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حاج مالک: خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی یکی از فرماندهان مهندسی لشگر 17 علی ابن ابی طالب

ناشر راه یار

نویسنده محمدعلی نظیری

ویراستار منیره زین العابدینی رنانی | معین پایدار

تحقیق و تنظیم کتاب مجید مالکی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109449 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاج مالک، خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی از فرماندهان مهندسی لشکر 17 علی‌ بن ابی‌طالب(ع) است. این کتاب به قلم محمدعلی نظیری نوشته شده است که توسط مجید مالکی مصاحبه و تحقیق انجام شده است. کتاب حاج مالک در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است.

حاج غلامرضا مالکی در بسیاری از عملیات‌‌های دفاع مقدس از جمله رمضان، محرم، بدر، خیبر و مرصاد حضور داشته است و در عملیات خیبر به‌عنوان فرماندۀ مهندسی لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب در منطقه بود و با شهید مهدی زین‌الدین همکاری می‌کرد. «حاج مالک» همچنین مسئول «دفتر طرح و تحقیقات» سپاه بود تا نیازهای مهندسی جنگ را از ظرفیت‌های صنایع اراک تأمین کند. تویوتا شنی‌دار، کانال نهرکن و… حاصل آن دوران است…

«شنی باید زیر این لندکروزها بسته می‌شد. تسمه را دادیم بافتند. جنس تسمه سبک بود و با شنی تانک که سنگین بود تفاوت داشت. این شنی‌ها را بردم لرستان. آنجا شنی‌ها را بستیم زیر تویوتا. تویوتا در حدود دو متر برف از ارتفاع بالا می‌رفت.
بعد شنی‌ها را بردیم خوزستان. در تپه‌شنی‌های بستان، لندکروز شنی‌دار را پر از نیرو کردم. ماشین راحت با سرعت سی کیلومتر در ساعت از شیب سی‌درجه‌ای عبور کرد. شنی‌ها را به مناطق باتلاقی و گلی هم بردم. در این مناطق هم جواب می‌داد.

آخرین آزمون منطقه کنارۀ اروند بود. در اروند، موقع جزر، پنجاه‌شصت سانت باتلاق درست می‌شد و چاله‌های منطقه پر از آب. این چاله‌ها بر اثر بمباران دشمن به وجود آمده بود. شنی تویوتا آنجا هم به‌راحتی مانور می‌داد،..»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما