loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روشنای بدر: مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر سرافراز بدر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109529 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«روشنای بدر» کتاب مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر سرافراز بدر به قلم مرضیه نظرلو به کوشش مرکز اسناد دفاع مقدس منتشر شده است.

لشکر بدر از عراقی‌های پناهنده به ایران یا اسرای تواب عراقی یا ایرانیانی که با اسماعیل دقایقی رفاقت داشتند و جنگیده بودند تشکیل شده بود.
«روشنای بدر» ماحصل 180 ساعت مصاحبه است که صد ساعت آن را مرضیه نظرلو، خود شخصاً در شهرهای تهران، قم، اهواز، امیدیه، نجف، کربلا، بصره و بغداد از خانواده و دوستان و همرزمان شهید جمع‌آوری کرده است. 80 ساعت باقیمانده مصاحبه‌های صوتی و تصویری است که در طول سال‌ها جمع‌آوری و در اختیار او قرار گرفته است.
کتاب فقط به بُعد نظامی و عملیاتی تیپ بدر و فرماندهی شهیداسماعیل دقایقی نمی‌پردازد؛ بلکه به زندگی و عادات شخصی این شهید هم پرداخته شده است که برای خواننده جذاب است.

«نیروهای بدر مانند گنجشک‌های سرگردان که از سوز سرما به دنبال پناه می‌گشتند از تمام عراق آمده بودند. از برادران عرب گرفته تا کرد و ترکمن‌ها، از شیعه تا سنی، از مسلمان تا مسیحی، از بی‌سواد امی تا پزشک و مهندس و وکیل فارغ‌التحصیل از دانشگاه بغداد؛ از برادران سرباز تا فرماندهان ارشد، از جنوب عراق تا شمال آن، از عشایر و بادیه‌نشین‌ها تا ثروتمندان شهرنشین. تیپ بدر با این ترکیب ممتاز، نمونه‌ای کوچک از جامعه بزرگ عراق بود.».

اسماعیل دقایقی که در مقام نظامی‌گری، دقیق، زیرک و هوشیار بود حالا فرمانده این‌همه آدم متفاوت شده بود و تنها راه نفوذش برای این فرماندهی، فرماندهی بر قلب آن‌ها بود. او کم‌کم از نیروهای پراکنده عراقی در قرارگاه نصرت، اردوگاه اسرا و مجاهدین پناهنده به ایران یک تیپ درست کرد و نام آن را «تیپ 9 بدر» گذاشت. کتاب شرح تشکیل این تیپ به صورت داستانی با قلمی روان است. شرح رشادت‌ها و دلاوری‌های او و هم‌رزمان عراقی‌اش در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است. اسماعیل دقایقی کاری را کرده که هر کسی نمی‌توانست بکند. او با این تیپ عملیات‌های قدس 4 عاشورای 4 و....انجام داد و به موفقیت و پیروزی‌های چشمگیری رسید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما