loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پندار برساخته: روش های دعوت، جذب و سازماندهی داعش

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده یاسر قزوینی حائری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109545 10003022
98,000 93,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داعش در فرایند تبلیغی و در دوره‌های فراز و نشیب خود از شیوه‌های مختلفی برای جذب نیرو بهره برده است؛ این شیوه تبلیغی، از یک دیدگاه، وامدار پیشینه رسانه‌ای جریان‌های سلفی جهادی از افغانستان تاکنون و از دیدگاه دیگر، چه‌بسا وامدار شیوه نگاه تبلیغی بعث عراق در ایجاد رعب و وحشت در میان مخاطبان است.

در این تحقیق که تأملی است در استراتژی جریان‌ها و سازمان‌های تبلیغ روش‌های جذب و سازماندهی داعش، تلاش می‌شود تا با استفاده از منابع دست اول و تولیدات تبلیغی و رسانه‌ای و با توجه به دسترسی به بسیاری بلکه بیشتر تولیدات رسانه‌ای این گروه، تبیین و تحلیلی درباره شیوه‌های تبلیغی آن بیان شود.

پرسش اصلی پژوهش این است که داعش از چه شیوه‌های تبلیغی بدیع و متمایزی برای جذب و اقناع مخاطبان خود بهره می‌برد؟

در این پژوهش ابعاد مختلف تبلیغ داعش، با توجه به منابع و اسنادی که در دسترس قرار دارند، بررسی می‌شوند. همچنین بیشتر بر اسنادی که داعش منتشر کرده و به ویژه تولیدات رسانه‌ای داعش تکیه شده است و با توجه به اینکه اخبار و گزارش‌های غیردقیق بسیاری درباره این گروه وجود دارد، در این نوشته تلاش شده است تا حد امکان از این‌گونه نوشته‌ها استفاده نشود و بیشتر بر اسناد خود داعش استناد شود.

این اثر دارای دو بخش اصلی است. نویسنده در بخش نخست به بررسی مبانی و کلیات تبلیغ داعش، شامل گفتمان و پادگفتمان و کلیاتی درباره دعوت و تبلیغ و مبلغان داعش و معرفی برخی مبلغان می‌پردازد و در بخش دوم جایگاه دعوت در ساختار داعش به ویژه در دیوان‌الدعوة و المساجد و دیوان‌الحسبه و به طور خاص دیوان الاعلام المرکزی را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

کتاب پندار برساخته: روش های دعوت، جذب و سازماندهی داعش اثر یاسر قزوینی حائری از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما