loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معلم انگلیسی

ناشر کتاب جمکران

نویسنده اعظم عینی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109758 10003022
220,000 198,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب معلم انگلیسی اثر اعظم عینی است، که توسط نشر جمکران به چاپ رسیده است.

در خانه ای روستایی در شمال کشور، بی خبر از نقشه های استعمار، سفره عقد کشمیری پهن شده است که دختری 17 ساله پای آن نشسته . ماهگل که اینبار بختش بلند بوده و قرار است به ازدواج خان زاده ای اصل و نصب دار دربیاید، بغض سنگینی را قورت می دهد و در خیالش هیبت مردی 45 ساله را تصور می کند که شنیده نامش رسول خان است. کتاب« معلم انگلیسی» که به همت انتشارات جمکران و به قلم خانم عینی منتشر شده، سرنوشت ماهگل است که با تاریخ استعمار انگلستان و بروز قحطی بزرگ گره خورده است. خانم اعظم عینی با تلفیق تاریخ وخیال هنرمندانه، داستانی را آفریده است که فضای تاریخی و مردمی آن زمان را به خوبی به ما نشان میدهد.

فرهنگ حاکم برجامعه، باورهای سنتی غلط، غیرت و شهامت مردانی مثل رسول خان، همه و همه در کتاب به هنرمندی گنجانده شده است. ادبیات قدیمی داستان، شیرین و روان بیان شده و شخصیت های متنوعی که خانم عینی به جریان داستان وارد کرده، فضایی صمیمی و باور پذیر پدید آورده است.

هم چنین با ورود شخصیت انگلیسی تباری به خانه رسول خان، ما با حال وهوای مردم انگلستان نیز آشنا می شویم. گذشته ماهگل با داغ از دست دادن مادر و گم و گور شدن پدر، غم انگیز روایت می شود و ما می‌دانیم که این دختر 17 ساله پای سفره عقد، خیلی بیشتر از سنش از دنیا می داند. اما تازه وقتی ماهگل در خانه اربابی، با شرایط زندگی آنان آشنا میشود ویژگی های بالقوه او بروز می کنند و در طی داستان به کار می آیند.
فصل های کوتاه و کم حجم کتاب، صبر و حوصله مخاطب را به خوبی در نظر گرفته و انتشارات جمکران با انتشار این کتاب، گام خوبی در انتقال تاریخ غنی کشورمان برداشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما