loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشیشهای انگلیسی در دوران انقلاب اسلامی ایران

ناشر اطلاعات

نویسنده پال هنت

مترجم حسین ابوترابیان

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 203

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برچیده شدن تشکیلاتی است که استعمار غرب از یکی دو قرن پیش تحت عنوان خدمات انسانی! و با ظاهر فریبنده تبلیغات مذهبی در کشور ما به وجود آورده و موفق شده با بهره گیری از مراکز متعددی که تحت پوشش وابستگی به کلیسا فعالیت می کردند.

در طول سالیان دراز به بسیاری از اهداف مورد نظر خود مثل: اشاعه فرهنگ غرب، تخریب پایه های اعتقادی افراد ساده لوح، کسب اطلاعات گوناگون اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نایل آید.

در این زمینه، انگلیسی ها تشکیلات عریض و طویلی در ایران - بویژه در اصفهان - داشتند که از حدود یکصد سال پیش تحت عناوین عوام فریب و با بهانه های ظاهراً موجه! و نوع دوستانه! به بهره برداری از افراد گوناگون می پرداختند.

پال هنت کشیش کلیسای آنگلیکن اصفهان یکی از عوامل تشکیلات انگلیسی ها بود که در سال 1981 خاطرات خود را منتشر کرده است. این کتاب از این نظر شایان اهمیت است که با مطالعه آن می توان تا حد زیادی با روال کار کشیش های انگلیسی در ایران آشنا شد و این حقیقت را دریافت که اصولا این حضرات نه مرد خدا بودند و نه به مشیت الهی و قدرت قاهره پروردگار اعتقاد داشتند!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما