loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌ نفعان در بانکداری اسلامی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده علی مهدوی پارسا

مقدمه نویس غلامرضا گودرزی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 384

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109784 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حاکمیت شرکتی» نظامی است که با ایجاد و اجرای آن در شرکت‌ها می‌توان فاصله ایجادشده بین مالکیت و مدیریت (و دیگر ذی‌نفعان) را از طریق اعمال نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مدیران کاهش داده و از طریق جلوگیری از بروز بحران‌های مالی از آن منتفع شد.
حاکمیت شرکتی قوی در بانک‌ها، مهم‌ترین ابزار جلوگیری از فساد محسوب می‌شود. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که با ضعف حاکمیت شرکتی، فساد مالی افزایش‌ یافته و به دنبال آن سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی تنزل، مخارج دولت افزایش و رشد اقتصادی کاهش می‌یابد.
این کتاب در سه بخش و هفده فصل طراحی شده است. در بخش اول به تعریف حاکمیت شرکتی و مبانی نظری آن می­پردازیم. در بخش دوم به طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری اسلامی پرداخته و در بخش سوم، ذی‌نفعان، چالش‌های فیمابین و اصول رعایت حقوق و مدیریت ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد

کتاب حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌نفعان در بانکداری اسلامی اثر علی مهدوی پارسا از انتشارات دانشگاه امام صادق ع منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما