loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهش عملیاتی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده فریدون اهرابی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 624

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109795 10003022
310,000 279,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انگیزه مولف برای تالیف این کار، فقدان کتابی در این زمینه به زبان فارسی بود که مطالب را با استدلال ریاضی عرضه نموده باشد. از طرف دیگر بازخورد مدرسین این درس این بود که دانشجویان علوم انسانی فاقد زمینه لازم برای دریافت استدلال‌های ریاضی عرضه شده می‌باشند.
مشکل اصلی به استدلال ریاضی روش سیمپلکس برمی‌گردد. مرحوم لیبرمن در کتاب درسی پر‌طرفدار خود که اولین‌بار در سال 1967 میلادی چاپ شده و اینک به چاپ نهم رسیده است، از خواص پیشرفته مجموعه‌های محدب آن هم فقط در حد اشاره به آن‌ها به طور گذرا استفاده کرده است.
با توجه به این‌که ناحیه جواب‌های شدنی یک مسئله برنامه‌ریزی خطی مجموعه محدب خاصی می‌باشد، به طوری که از ترکیب خطی رئوس آن تشکیل شده است، احتیاجی به استفاده از خواص پیشرفته مجموعه‌های محدب نمی‌باشد.
این کتاب روشی دارد که برای دانشجویان علوم انسانی که مخاطب اصلی کتاب بودند قابل فهم‌تر است. یعنی در کتاب فقط از ریاضیات دستگاه معادلات خطی هم‌زمان استفاده می‌شود. بدین‌ترتیب جهت عرضه این روش جدید، کتاب حاضر کل پژوهش عملیاتی لازم برای دانشجویان حسابداری و مدیریت و سایر رشته‌های علوم انسانی می‌باشد.
از دیگر مزایای این کتاب پرداختن به جواب‌های تباهیده و تأثیر آن‌ها بر تحلیل حساسیت و قیمت‌های سایه می‌باشد که در کتب فارسی و حتی در لیبرمن در این حد به آن‌ها بهاء داده نشده است.

کتاب پژوهش عملیاتی اثر فریدون اهرابی از انتشارات دانشگاه امام صادق ع منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما