loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی (ع) و جانشینی پیامبر (ص)

وصایت نگاری در تاریخ اسلامی

ناشر خانه اندیشه زحل

نویسنده طیبه قاسمی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 210

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109845 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب علی (ع) و جانشینی پیامبر (ص) نوشته طیبه قاسمی است و در انتشارات زحل به چاپ رسیده است.

وصایت امیر‌المومنین علی از عقاید اساسی مذهب شیعه می‌باشد و اختلافات و نزاع‌های زیادی پیرامون این مسأله مطرح شده است. شیعه امامیه بر این باور است که علی جانشین و خلیفه بلافصل نبی‌اکرم می‌باشد. در اثبات این امر مهم ائمه و یارانشان بسیار تلاش کردند و شیعیان به تدوین کتب وصایت‌نگاری پرداختند.

درعصر ائمه کتاب‌هایی که در مورد وصایت نگاری تدوین شده، که به دست ما رسیده است. در این کتاب‌ها علاوه بر دفاع از وصایت و جانشینی امام علی و دیگر ائمه، اصل وصایت را بـه روش کلامی و حدیث مورد بررسی قـرار می‌دهند. غیر از شیعه دیگر مسلمانان نیز کتبی تحت عنوان فضیلت‌نگاری در مورد اثبات وصایت علی نوشته‌اند و علمای شیعه نیز تدوین کتب وصایت‌نگاری را به صورت بابی در فصل‌های کتب کلامی خود قرار داده‌اند که بـه اثبات عقاید شیعه می‌پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما