loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قادیانیه و بریتانیا: شکل گیری، مبانی اعتقادی و مناسبات سیاسی

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده محمد کاظمی پور

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 186

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109849 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب قادیانیه و بریتانیا: شکل گیری، مبانی اعتقادی و مناسبات سیاسی، نوشته محمد کاظمی پور است و در انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.

جنبش قادیانیه که تا حدودی مذهبی التقاطی بین اسلام و مسیحیت محسوب می‌شود در سال 1889 م توسط میرزا غلام احمد قادیانی در ایالت پنجاب هند تکوین یافت. وی با ارائه چارچوبی ساختارشکنانه از اسلام ادعا نمود که به طور همزمان مسیح و مهدی موعود است که قصد دارد جهان را نه با زور شمشیر بلکه از طریق استدلال معقول به نفع اسلام فتح نماید.
در ادامه ادعا نمود که نبوت با حضرت محمد (ص) خاتمه نیافته و وی نیز پیامبری از جانب خداست که برای اصلاح امت آمده است. غلام احمد با طرح مسائلی چون بریتانیا سایة خدا روی زمین است، جهاد علیه آنان را جایز ندانست که این امر واکنش مسلمانان را در پی داشت. در این کتاب به شکل گیری، مبانی اعتقادی و مناسبات سیاسی جنبش قادیانیه می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما