loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پری ستاره ها (مجموعه غزل)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1099 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب حاضر، مجموعه غزلهای قادر طهماسبی (فرید) شاعر معاصر است که در سه دفتر (سیب و گل و ستاره، پری ستاره ها و عشق بی غروب) گرد آمده است. غزلهای فرید که در این مجموعه گرد آمده اند جدای از دستاوردهای زبانی و دایرة فرهنگ مداری، عمق عاطفی آنهاست که نخستین کارگاه آفرینشگری ذهن خیال او به شمار می رود. در کارگاه خیال او رسانایی و تأثرگذاری را که برخاسته از روح زلال و بی پیرایه اوست می توان به زیبای تمام احساس کرد.
شعر فرید با همة سختیها و پختگیهای کار شاعر، واجد نوعی بازیگوشی گاه غریزی و فطری و گاه آگاهانه و عامدانه است که حتی گاه در نتیجه آفرینش متن، این (کودک فرزانگی) تا درک و احساس مخاطب نیز تسری می یابد. که در آن وقت، دیگر گفت وگو در میان آیینهای درویشی جایش خالی می ماند که از پاکی و یگانگی فرید و شعرهایش حکایت دارد.
در شعرهای فرید به وضوح می توان امتزاج سبکهای هندی، عراقی و خراسانی را به همراه بسیاری از دستاوردهای نیمایی و پس از آن یافت. این گونه ها را می توان با فخامت تمام و جدیت کمال در مثنویها و غزلهای وی مشاهده کرد.
شعرهای شاعر پر از ارادت قلبی و رشحات خوش رنگ رگهای عاطفی اوست. او از اهالی رؤیت است و از همین دیدارها و به تعبیر خودش پروازهاست که قصه حکایت می کند. این خیال بندی گرمای بزم شعرش را دو چندان کرده است. شعرهای وی خوش تراش و خوش نشین است. پری ستاره ها دریافت عرض نیاز و مفاهمه رب النوع فرحزاد زیبایی معنوی است که شاعر گویا در سرایش شعرش در کار برپایی نماز شکرانه شعر است. این دریافت و مفاهمه با رب النوع فرحزاد، شعرهای او را امتیاز و مانایی بخشیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما