loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول لیزر

ویراست چهارم

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده اوراسیو سوولتو

مترجم اکبر حریری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 800

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109917 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
485,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لیزر از اعجازآمیزترین موهبتهای طبیعت است که برای مصارف گوناگون سودمند است. در دوران تمدن یونان-روم لیزر بخوبی شناخته شده و مشهور بود. گیاهی خودرو بود که در ناحیۀ وسیعی در اطراف سیرن می‌رویید و به علت خواص اعجازگرش آن را هدیه‌ای از جانب خداوند می‌دانستند. اما هدف از نگارش این کتاب معرفی اصول لیزر با استفاده از نظریه‌های مقدماتی مکانیک کوانتومی و الکترومغناطیس است.
ویرایش چهارم کتاب اصول لیزر نه‌تنها بازبینی ویرایش پیشین است، بلکه آنچنان به‌روز شده و گسترش یافته است که اساساً به‌منزلۀ کتابی جدید تلقی می‌شود. ولی، هدف اصلی کتاب که همان توصیف وسیع و منسجم رفتار لیزر در ساده‌ترین سطح و سازگار با فهم فیزیکی صحیح است کاملاً محفوظ مانده است.
این کتاب مجموعۀ مفیدی در زمینۀ نظریۀ لیزر و کاربرد آن برای دانشجویان سال آخر دورۀ کارشناسی یا سال اول کارشناسی ارشد یا کتاب مرجع است که بخوبی سازماندهی شده و خواندن آن ساده است.این کتاب شامل دوازده فصل با عنوانهای درپی‌آمده است: مفاهیم مقدماتی؛ برهم‌کنش تابش با اتمها و یونها؛ ترازهای انرژی، گذارهای تابشی و غیرتابشی در مولکولها و نیمرساناها؛ پرتو و انتشار موج از محیط اپتیکی؛ تشدیدگرهای اپتیکی انفعالی؛ فرایندهای دمش؛ رفتار لیزر پیوسته‌موج؛ رفتارگذرای لیزر؛ لیزرهای حالت جامد، رزینه‌ای، و نیمرسانا؛ لیزرهای گازی، شیمیایی، الکترون آزاد و پرتو X؛ ویژگیهای باریکه‌های لیزر؛ و تبدیل باریکۀ لیزر: انتشار، تقویت، تبدیل بسامد، تراکم تپ، و انبساط تپ. پیشگفتار ابتدای کتاب و پیوستها، پاسخ به مسائل انتخابی، واژه‌نامه، و نمایۀ پایان کتاب به غنای آن می‌افزاید.

کتاب اصول لیزر اثر اوراسیو سوولتو از انتشارات مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما