loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق سیاسی مردم از منظر قرآن و روایات

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده محمود شفیعی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 476

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109959 10003022
300,000 270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حکمرانی پدیده ای ارتباطی-اجتماعی است که بر ارتباط سیاسی شهروندان و حاکمان در یک جامعه اشاره می کند. در هنگام برپایی حکومت و در زمان حکمرانی، دو نوع حق متفاوت که مربوط به حکومت کنندگان و حکومت شوندگان است، به هم پیوند می خورند.
حق حاکمان از «شایستگی» آنان بر حکمرانی برمی خیزد و حق حکومت شوندگان به «مالکیت» آنان بر دارایی‌های مشترک، جسم ها و جان های خودشان برمی‌گردد.
حکومت‌گران، در هنگام حکمرانی، به دخالت و تصمیم‌گیری در باب این سه حقِ مالکانه مردم می‌پردازند. بر این اساس، سازوکار حکمرانی مشروع از دیدگاه دینی نه تنها به رضایت دو سویه حاکمان و مردمان، بلکه به بازستانی حقوق دوسویه مردم و حکومت گران، در دو مرحله برپایی حکومت و حکمرانی، وابسته است.
در این کتاب، با استناد روشمند به آیه های قرآنی و روایت‌های اهل ‌بیت علیم السلام،حقوق سیاسی مردم در دو مرحله یادشده، به‌تفصیل، تحلیل و بررسی شده اند.

کتاب حقوق سیاسی مردم از منظر قرآن و روایات اثر محمود شفیعی از انتشارات علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما