loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بسترهای انحراف

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید مجتبی نورمفیدی

تحقیق و تنظیم کتاب مصطفی مسعودی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 109980 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «بسترهای انحراف» اثر سید مجتبی نورمفیدی و با تنظیم و تدوین مصطفی مسعودی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

انسان برای رسیدن به هدف غایی خلقت و زندگی راستین و خوشبختی ابدی، با موانع و دشواری‌هایی روبرو است. این موانع بر دو قسم بیرونی و درونی تقسیم شده‌اند: از موانع درونی، به اموری همچون خودخواهی، جهل و نادانی، شک و تردید، آرزوهای دور و دراز، وسوسه، مکر و حیله، و از موانع بیرونی به مواردی مانند وراثت، خانواده، جامعه و شیوه حکمرانی می‌توان اشاره کرد.

کتاب «بسترهای انحراف» دربردارنده گفتارهای آیت الله سید مجتبی نورمفیدی است که توجه مخاطبان را به این دو بخش معطوف می‌دارد و مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز انحراف انسان از صراط مستقیم را تبیین می‌کند.

این کتاب در دو فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «بسترهای درونی» به بررسی خودخواهی (تفاوت خودخواهی و خوددوستی، معنای حب ذات، ابزارهای غلبه بر خود حیوانی و کربلا صحنه رویارویی خود حیوانی و خود انسانی)، جهل و نادانی (هماهنگی جرم کفر و مجازات دائمی، پیامدهای منفی جهل و راه درمان جهل و نادانی) و شک و تردید (انواع شک و فرجام شک) پرداخته، آرزوهای دور و دراز (نقش آرزو در زندگی و آرزوهای پسندیده و ناپسند)، وسوسه (حقیقت وسوسه و وسوسه‌های شیطانی در کربلا) و مکر و حیله (مکر پروردگار و سیاست دینی) را مورد تأکید قرار داده و راه‌های درمان بیماری‌های روحی (معاشرت با نیکان و پرهیز از مصاحبت با اشرار و تفکر و تأمل) را شرح داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما