loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز یک فریب

بازنگارش و ویرایش جدید

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده یوسف غلامی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11021 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب راز یک فریب نوشته یوسف غلامی است. کتاب راز یک فریب را انتشارات معارف منتشر کرده است. این کتاب نتیجه هجده سال تحقیق درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان، و گفتگو با زنان بی‌حجاب غربی است. این اثر در بسیاری از مجامع علمی برترین کتاب حجاب ازآغاز پیروزی انقلاب تاکنون شناخته شده است. این کتاب به 52 کشور جهان ارسال شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

برای نهاد و ناآرام و تنوع طلب خرد، درمانی جز تربیت اخلاق نیست. اگر مرد، زن را فقط عنصر هوسرانی و زیبا نمایی و عامل رواج هرزگی بشناسد هیچ گاه نه خود آرام می گیرد، نه زن را آرامش می بخشد. با این حال زنان خود در بحرانی کردن زمینه های ناامنی بی تقصیر نیستند.
زمانی که آن ها چشم ها را به جنبه های جسمی خویشتن خیره سازند، گویا می کوشند که دیده ها از همه انچه خداوند در وجود ایشان به واقعیت نهاده فقط جسم خاکی آنها را بجویند و ... .
کتاب راز یک فریب، بدین جهت به تبیین راه کار های اخلاقی برای پوشش زن و حجاب زن پرداخته است.

سلام بر تو، ای اولین وجودی که در ناتوانی طفولیت به سویم خم شدی تا زندگی گیرم و زمانی که احتیاج مبرمی به کسی داشتم که به طرفم کشیده شود، از من مراقبت کردی و خطرهای زندگی را از من دور ساختی! در طفولیت از وجود تو، استخوان در وجود من رویانده شد و با بازوان توانایت با یک دنیا محبّت از من پرستاری کردی.

اولین معلم من تو بودی که زبانم آموختی و مرا با جهان اطرافم آشنا نمودی. تو اولین وجودی بودی که رنج دوست داشتن و خواهش زندگی در کنار خود را به من چشاندی و افتخار هم‌صحبتی ارزانی‌ام کردی. در آغاز جوانی به من اجازه دادی تا از میانتان، شریک زندگی‌ام را انتخاب کنم و خوشی و غم زندگی را با او تقسیم نمایم.

دوست داشتم مردمان جهان به میزان نیازشان به تو ارزشت را می‌شناختند و برای حفظ وجود محبوب تو بیشتر می‌کوشیدند. اما به عکس، بسیار شنیده و دیده‌ام که از خردسالی در خیلی از خانه‌ها، پسران از احترام بیشتری برخوردار بوده‌اند. می‌گویند مرد (پدر، پسر، برادر و شوهر) باید حامی زن باشد، اما نمی‌دانم چرا گاهی این طور نمی‌شود! هنوز در بعضی از خانه‌ها دختر را فقط به این خاطر که پسر زاییده نشده است تحقیر می‌کنند. این نابرابری در خانواده‌هایی که تنها یک پسر دارند و چند دختر، به مراتب بیشتر است.

تا به حال هیچ زن و مردی را ندیده‌ام که گفته باشند ما میان دختر و پسر تبعیض قایل می‌شویم. همه از این اتهام می‌گریزند و آن را رفتاری ناروا می‌دانند، ولی نمی‌دانم آنها که بین فرزندانشان تبعیض خرید و فروش می‌کرده و می‌کنند، کجایند!

البته شاید تو خود مجرم باشی. جرم تو این است که دختر متولّد شده‌ای.

بعد از آن هم که بزرگ‌تر شدی کارهای خانه را بیشتر تو انجام می‌دادی و وقتی خسته می‌شدی دیگران بودند که به جایت استراحت می‌کردند و وقتی تو نیازی داشتی، آنها زودتر بهره‌مند می‌شدند و آنگاه که می‌خواستی برای همسری آینده‌ات کسی را برگزینی آن‌که شریک زندگی‌ات را انتخاب می‌کرد گاهی دیگران بودند، نه تو!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

اسحاقی

این کتاب با تمام کتاب هایی که درباره عفاف نوشته شده متفاوت هست
فوق العاده کاربردی بود
عالی بود
فوق العاده بود
تجربه افراد عالی بود

21 مرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما