loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبستان مطهر: تربیت فرزند در اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب روح الله شهریاری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110253 10003022
99,000 89,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ادبستان مطهر درباره تربیت فرزند در اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری است. این کتاب به کوشش روح‌الله شهریاری گرد آوری و تدوین شده است و توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. کتاب ادبستان مهطر کوششی در راه ارائۀ منسجم، منضبط و جامع اندیشه‌­های تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری(ره) در بعد عمل تربیتی است. کتاب حیثی کاربردی، رویکردی ناظر به فرزند و منظری روان شناختی دارد.

بی­‌تردید استاد شهید مرتضی مطهری(ره) در زمره مربیان ربانی است که در سه بعد علمی، عملی و اجرایی صلاحیت­‌های لازم جهت حیات مقام تربیت­‌گری را کسب نموده است. از یک سو دارای اندیشه‌ای منضبط، جامع، عمیق و برگرفته از معارف قرآنی، حدیثی و حکمی است و از دیگر سو به طهارت و تهدیب نفس موفق شده بود و نیز اسالیت تربیت گری را به نیکویی مواظبت نموده و نیز متذکر می‌­شدند.

این ویژگی ­ها، از ایشان معلم تربیتی ساخته است که برای همیشه تاریخ می­توان به منطق و رای او تمسک جست و کام تشنگان را سیراب نمود. دغدغه تعلیم و تربیتی استاد را در ابعاد پیش گفته می توان مشاهده نمود. استادمطهری از کم بودن منابع مفید علمی که در مسیر تهذیب و تربیت کام تشنگان معارف اسلامی را سیران کند اظهار تاسف می‌­نمود و نیز برآن دسته از افرادی که کار در امر تربیت و تالیف منابع مفید جهت اجرای درست فرآیند تربیت را کسر شان جایگاه علمی خود و دیگران می‌­دانستند خرده گرفته و از این تفکر به عنوان یک «بیماری اجتماعی» یاد می‌­نمودند.

نوشتار حاضر که در شش فصل تدارک دیده شده است در تلاش است تا گامی هرچند کوتاه ولی جامع و منسجم در راه معرفی اندیشه­‌های تربیتی استاد مطهری(ره) در بعد عمل تربیتی و با رویکردی ناظر به فرزند بردارد. در انتخاب محتوای هر فصل به دیدگاه­‌های بدیع و ممتاز استاد اشاره شده و از ذکر مطالبی که به اقتضای زمان مکررا بحث و بررسی شده پرهیز شده است، بعلاوه از ارائه مباحث صرفا تئوری اجتناب شده است.

سعی نگارنده بر آن بوده است تا در کل کتاب حیث کاربردی و ناظر به فرزند بودن رعایت شود. از این جهت حتی در بحث مبانی تربیت، به مبانی قریب تربیت که جنبه ناظر به عمل تربیتی دارند پرداخته شده است. تبویب، ترتیب و تنظیم مباحث و نیز تیترهای هر بحث از گردآورنده است. همچنین جهت ایجاد انسجام در مباحث، گاها تقطیع­ ها و تقدیم و تاخیرهایی در کلام ایجاد شده است. بعلاوه موارد ملال آور و غیر مرتبط یا تکراری حذف شده است. با این وجود متن کتاب جز در موارد اندک که جهت بازسازی محتوا، از مضمون اندیشه‌­های استاد در مواضع مختلف بهره گرفته شده، تقریر استاد است و به مضمون کلام و شیوه تقریر استاد خللی وارد نشده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما