loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدرسه چیست؟

ناشر آرما

نویسنده ابراهیم موسی

مترجم آریا متین | مهشید کریمایی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110299 10003022
280,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مدرسه چیست؟ کتابی است که توسط محقق و روشنفکر اسلامی، ابراهیم موسی تألیف شده است. این کتاب تلفیقی از زندگی‌نامه، دفاع، قوم‌نگاری و تاریخ است و دیدگاهی درونی از مدارس دیوبندی در شبه قاره هند ارائه می‌کند. کتاب مدرسه چیست؟ با ترجمه آریا متین توسط انتشارات آرما به چاپ رسیده است.

دکتر ابراهیم موسی (متولد 1950) استاد کرسی اندیشه‌ی اسلامی و جوامع مسلمان دانشگاه نوتردام است و پروژه‌ی علمی او، نهاد آموزش در جوامع اسلامی است. کتاب «مدرسه چیست؟» یکی از مشهورترین و مهم‌ترین اثر اوست. این کتاب، درباره‌ی نقش مدرسه‌های علوم دینی در شبه‌قاره‌ی هند و پاکستان (با تمرکز بر نهادهای اهل سنت) در تجربیات فرهنگی، فکری و مذهبی مسلمانان حال حاضر و گذشته است. درحالی‌که این کتاب به واقعیت‌های ژئوپولتیک امروز توجه می‌کند، خواننده را نیز به داخل دیوارهای مدرسه می‌برد. او همراه با نویسنده‌ی کتاب به کلاس درس مدرسه سفر می‌کند، درکی از زندگی روزمره‌ی طلاب به دست می‌آورد، با علما ملاقات می‌کند و برخی از متون درسی دانشجویان مدرسه را می‌خواند.
با خواندن این کتاب، خواننده درمی‌یابد که علت وجود جوامع مدرسه‌ای چیست، تاریخچه‌ی این جوامع را درک می‌کند، با کسانی که نقش‌های مهمی ایفا می‌کنند آشنا می‌شود، درک می‌کند که چرا طلبه‌ها متون قرون میانه را مطالعه می‌کنند و اینکه چگونه مدرسه‌ها زندگی دینی جوامع مسلمان امروز را تقویت می‌کنند.
کتاب «مدرسه چیست؟» داستان افرادی را روایت می‌کند که با یک سنت فکری کلاسیک از جهان اسلام پیوند دارند. به‌عبارت‌دیگر، این کتاب در مورد روایات متعدد رستگاری در سنت دین‌داری مدرسه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما