loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمام روح

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده جبران خلیل جبران

مترجم سید حسن حسینی

تعداد صفحات : 155

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1103 10003022
33,000 31,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه ای از قصه ها، اشعار، حکایات، و کلمات کوتاه و دیگر قطعات ادبی از جبران خلیل جبران است که تمامی از عربی به فارسی توسط سید حسن حسینی ترجمه شده است. مترجم برای حسن کار و حسن امانت داری در موارد لزوم برخی از نوشته ها را با متون انگلیسی نیز مقایسه کرده و تطبیق داده است. در صورت لزوم در پایان صفحه درباره آن توضیحی آورده است. حسینی گاهی اسامی برخی از داستانها و اشعار و قطعات را برای کمک رساندن مفهوم و زیبایی بیشتر تغییر داده است. در بخش داستانها، مترجم نمونه داستانها را از دو کتاب معروف جبران خلیل جبران «طوفان ها» و «پیشتاز» انتخاب کرده است. خودشناسی، نشان افتخار، لبخند خدا، شب عید، دو آرزو و ... از عنواهای داستانهای گزیده اند.
مترجم در بخش شعر به سه شعر منثور که «ما و شما»، «حمام روح» و «اشکی و لبخندی» باشند، اکتفا کرده است. چهار روایت کتاب، برگرفته از کتاب «عیسی پسر انسان» انتخاب شده است. این کتاب که بلندترین نوشته جبران است، نویسنده از زبان دوست و دشمن خاطرات و برداشتهای خطاب گونه ای راجع به حضرت عیسی (ع) نقل می کند. البته روایات این فصل متعلق به دوستان مسیح (ع) است. حکایات و قطعات کوتاه کتاب برگزیده ای است از کتابهای «مجنون»، «سرگردان» و «پیشتاز» که به زبان شیرین و ادبی به فارسی برگردانده شده است. مردم ذات العماد نمایش واره ای از جبران خلیل جبران است که بسیار زیبا و با طرح داستانی نگاشته شده و با زبان شفاف و داستانی ترجمه گردیده است. «ماسه و کف» نام مجموعه تأملات، قطعات کوتاه و به اصطلاح کلمات قصار جبران است. این کلمات قصار که موضوع بخش بیشترشان، اخلاقی و فلسفی است، قلم اندازهای جبران است که بدون پیوند در کنار هم آمده اند که در لابه لای آن می توان به عقاید و آراء جبران درمورد موضوعات زیبایی، هنر، شعر، مسیحیت و ... برخورد و آن را زیبا یافت.
پایان کتاب به نقش شاعران در تربیت و تقویت زبان اختصاص یافته که کوتاه شدة مقاله ای بلند به عنوان «آیندة زبان عربی» از نویسنده است که حسینی آن را تلخیص و ترجمه نموده است. نویسندة کتاب که جبران خلیل جبران است برای خوانندة ایرانی نام آشنایی است که در سال 1883 در شهر بشری لبنان متولد گردید و در سال 1931 م در نیویورک درگذشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما