loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقاشی و اعتراض: نگاهی به زندگی و آثار ده نقاش معترض معاصر جهان

هنر اعتراضی جهان 2

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا وحیدزاده

ویراستار الهام سادات یاسینی

مشاور علمی سید حسین شهرستانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 416

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110302 10003022
275,000 261,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نقاشی و اعتراض: نگاهی به زندگی و آثار ده نقاش معترض معاصر جهان، نوشته محمدرضا وحیدزاده است و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. کتاب نقاشی و اعتراض دومین جلد از مجموعه هنر اعتراضی جهان است.

از سویی در میان مدعیان فرهنگ و هنر در ایران شاهد نوعی واگرایی نسبت به هنر متعهد و معترض به نظام جهانی هستیم و از سوی دیگر در میان جماعت هنر انقلابی، نوعی ناآگاهی از تجارب جهانی در این زمینه وجود دارد که سبب می شود هنر انقلابی ایران، زبانی محلی و محدود پیدا کرده و از دست یابی به زبان جهانی در هنر واماند...
در هر مجلد از مجموعه «هنر اعتراضی جهان» به 10 هنرمند یا اثر هنری برجسته در حیطه هنر اعتراضی معاصر جهان پرداخته میشود تا بدین ترتیب روشن شود که هنر متعهد، مسئول و معترض چه منزلتی در تولیدات طراز اول هنری جهان داراست.

صفحات پیش رو شرح زندگی و زمانه و آثار ده تن از جنون‌مندترین و ارجمندترین هنرمندان معاصر است که هنرشان آینه وجود متعهد و مسئولشان بوده است؛ هنرمندانی که همواره با هنر و در هنر زیسته‌اند و رگ‌های جهان را تا همیشه تاریخ از سکر هنر والای خویش گرم کرده‌اند و در عین حال فارغ از هر مذهب و باور و مسلکی که داشته‌اند، آنی در برابر ناراستی و کج‌روی و بی‌عدالتی، به‌ویژه مظهر تامه آن یعنی امپریالیسم جهان‌خوار، ساکت ننشسته‌اند. در این دفتر زندگی و آثار ده شاعر بزرگ معترض از سراسر جهان در متن مواجهه پرماجرایشان با ظلم و استبداد و استعمار مورد بازخوانی قرار می گیرد:
لتون گالوب و فیت رینگولد از آمریکا
ابری و توشی ماروکی از ژاپن
دیگو ریورا از مکزیک
اتودیکس از آلمان
بنکسی از انگلستان
فرناندو بوترو از کلمبیا
سلیمان منصور از فلسطین
پیتر ها وسون از اسکاتلند
و هانیبال الخاص از ایران
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما