loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همین طور که می میرم

ادبیات امروز - میراث فاکنر 6

5 (2)

ناشر افق

نویسنده ویلیام فاکنر

مترجم احمد اخوت

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110338 10003022
260,000 247,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی‌شــک همین‌طــور کــه می‌میــرم از مهم‌تریــن آثــار ویلیــام فاکنــر اســت. فاکنــر نویســندۀ رنج‌هــای ابــدی انسـان بـود، از زبـان انسـان بـرای انسـان می‌نوشـت و بـه پریشـانی‌هایی اشـاره می‌کـرد، کـه چـه بـرای زنـدگان و چـه مـردگان، بـا مـرگ هـم آرام نمی‌گرفتنـد. ایـن اثـر بـزرگ و شـکوهمند، داسـتان یـک خانـواده اسـت کـه در مسـیر بـرآورده کـردن آخریـن آرزوی مـادر، هیچ‌چیـز برایشـان معمولـی پیـش نمـی‌رود.

مـادر خانـواده،کـه از مـرگ خـود خبـردارد، سـاعات پایانـی عمـر را در حالـی می‌گذرانـد کـه یکـی از پسـرانش را از پنجـره می‌بینـد کـه تابوتـش را می‌سـازد. مـرگ، بـا تیرگـی تمـام، روشـنایی روزهـا را می‌بلعـد و داسـتان فضایـی گیج‌کننـده و متفـاوت بـه خـود می‌بینـد. خواننـده چنـان درگیـر سـیالن ذهـن نویسـنده و شـخصیت‌ها می‌شـود کـه گویـی خـودش هـم میـخ بـر آن تابـوت می‌کوبـد و بـا بقیـه، راهـی سـفری نه‌چنـدان قهرمانـی می‌شـود.

فاکنر در همین‌طور که می‌میرم، با تکیه بر تکنیک‌هایی همچو سیلان ذهن، گفت‌وگوهای درونی، مونولوگ‌های ذهنی، راویان متعدد و فصل‌هایی با حجم‌های متفاوت، اثری دشوار خلق کرده که خواندنش دشوار و کشفِ رمزهایش به‌غایت لذت‌بخش است. خوراک ذهنی همین‌طور که می‌میرم پس از اتمام کتاب نیز خواننده را به اندیشه وامی‌دارد.

همین‌طور که می‌میرم پانزده راوی و پنجاه‌ونُه فصل دارد. داستان دربارۀ مرگ اَدی باندرن، وصیتش برای دفن در گورستان زادگاه، و تقلای خانواده‌اش است برای عملی کردن این آخرین خواستۀ مادر. تکان‌دهنده اینکه از همان خط اول، مرگِ مادر قطعی است؛ حتی خودش چشم‌به‌راه فرشتۀ مرگ در آفتابِ داغ ژوئیه پشت پنجره نشسته و پسرش را تماشا می‌کند که مشغول ساختن تابوت است.

هــر فصــل از کتــاب روایتــی از ســوی یکــی از شــخصیت‌های داســتان اســت. هــر فصــل از رنــج شخصیت‌ها پـرده برمـی‌دارد و از خودخواهـی آدم‌هـا و از عدالتـی کـه وجـود نـدارد. هـر فصـل نمایشـی از ذهـن مالیخولیایـی شــخصیت‌های قصــه اســت. از مهم‌تریـن ویژگی‌هـای کتـاب حاضـر، مترجـم آن، احمـد اخـوت، اسـت کـه در ایـران - و به‌درسـتی - به‌عنـوان یک فاکنرشــناس تمام‌عیار شــناخته می‌شود. این اثر از رمان‌های ماندگار ادبیات آمریکایی در تاریخ ادبیات جهان است.

همین‌طور که می‌میرم ششمین عنوان از مجموعۀ میراث فاکنر است که در نشر افق و با ترجمۀ احمد اخوت در نشر افق منتشر می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما