loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چابکی در مدیریت هیجانات

ناشر آریانا قلم

نویسنده سوزان دیوید

مترجم حمیدرضا هدایتی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 110364 10003022
287,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب چابکی در مدیریت هیجانات اثر سوزان دیوید از انتشارات آریانا قلم منتشر شده است.
همۀ ما گاهی در دام احساساتی مثل عدم اعتمادبه‌نفس، خجالت، غم، ترس، یا خشم می‌افتیم. واکنش‌های ما به این احساسات ممکن است تا حد زیادی ناهوشیارانه و غیرطبیعی باشند و به‌جای حفظ منافعمان، ما را از مسیرمان خارج کنند.
بیشترِ مردم، در اغلب موارد، اوضاع را بدون فکر به دست خلبان خودکار هیجانات می‌سپارند و واکنشی احساسی نشان می‌دهند. عده‌ای هم انرژی زیادی صرف مهار یا سرکوب هیجاناتشان می‌کنند و هیجاناتشان را مانند کودکی سرکش و نافرمان در نظر می‌گیرند که باید با آن برخورد شود.
در این بین چابکی هیجانی رویکردی انقلابی و علمی است که ما را قادر می‌سازد پیچ‌وخم‌های زندگی را با خویشتن‌پذیری، شفاف‌اندیشی، و ذهنی باز پشت‌سر بگذاریم. این مفهوم را سوزان دیوید بعد از حدود بیست سال تحقیق و مطالعه روی هیجانات، شادی، و حس دستاورد مطرح نموده است.
او به این نتیجه رسید که فارغ از میزان هوش و خلاقیتِ افراد، و یا نوع شخصیت‌شان، چیزی که در نهایت تعیین‌کنندۀ موفقیت آنها است، میزان توانایی‌شان در مدیریت دنیای درون‌شان یعنی افکار، احساسات، و مکالمات درونی است.
چابکی هیجانی به معنی سرکوب هیجانات یا مثبت‌اندیشی نیست؛ بلکه یعنی با این افکار و هیجانات مدارا کنیم، شجاعانه با آنها مواجه شویم، و سپس از کنارشان عبور کنیم تا به رشد خودمان کمک کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما